Matte A med ColinZeal

Vad sägs om lite nytt på den här bloggen? Typ Matte A med ColinZeal t ex?


Vi ska lösa en formel som någon därute i världen har gått och skapat. Med hjälp av den kan man räkna ut hur mycket bandbredd... ens ejakulation tar upp.

What? Why?

Antar att detta gjorts enbart för att den moraliskt förfallne matematikern anser att det finns för mycket utrymme på servrarna ute på internet. Kan inte för världen komma på något annat att skylla på.

Så, hur gör man?

Vi kör lite grundläggande fakta först.


(Alla siffror är ungefärliga och "i snitt")

* En spermie ska tydligen innehålla genetisk info motsvarande 37,5MB.
* En urladdning innehåller 100,000,000 spermier per milliliter.

* En genomsnittlig utlösning består av 2.25 milliliter mankräm.

* Den något pulserande framställningen av detta, tar ca 5 sekunder.


Alltså blir formeln:

(37.5MB x 100M x 2.25)/5 = (37,500,000 bytes/spermie x 100,000,000 spermier/ml x 2.25 ml) / 5 sekunder = 1,687,500,000,000,000 bytes/sekund

= 1,687.5 TeraBytes/sekund.


Som jämförelse, en "normal" hårddisk ligger idag (November 2008) på runt 0,5 TeraByte (500GB). En sådan kostar just vid skrivande stund, 525kr enligt prisjakt. Lite över tre såna hårddiskar per sekund, svindlande tanke! (För en sån som jag)


Upptäckte denna formel på digg.com där den överöstes med kommentarer innehållandes svåra nörd- och techreferenser. Kommer inte förlänga inlägget genom att förklara dom orden för den som inte förstår.

Första kommentaren är dock relativt enkel:


* This is why nerds don't get laid.


* weird thing is I stuck my penis in the ethernet port and the internet wasn't any faster.

svar:
That's because it only sped up the first 3 inches.


* This is actually the secret behind the speed of USB 3.0

svar:

* USBukkake


* i love how this is in the "programming" section (på Digg.com dårå/ColinZeal)


* Lets just hope she has a firewall...


* I imagine there's probably well over 2 or 3 Petabytes worth of trace genetic information on my keyboard alone


* with that speed... the girl's face will be sticky for a while


* I almost feel bad for understanding all of these comments.


* This is incredibly nerdy.


Indeed. Men sjukt roligt.



//ColinZeal (som funderar på vad jag ska skriva om i nästa inlägg)



PS

INGET av det som står ovan stämmer in på Peter North. Han är tydligen den mannen i porrvärlden som ejakulera(r?)(de?) mest, mätt i milliliter.

På syrrans Halloweenfest för ett par veckor sen insåg jag att jag inte skulle ha kunnat peka ut honom fysiskt under en vittneskonfrontation. Men när frågan dök upp på frågetävlingen så hade jag kvar det här infot som tydligen på 90-talet hade klibbat sig fast någonstans i bakhuvudet. "Kan vara bra att komma ihåg!"


?


Det tyckte inte den pryde Rix.fm.Titti-Schultz-wannabeen på samma fest:
"EW! HUUUUR kan du veta DET??!?!"

Detta skrek hon upprört samtidigt som hennes ansikte förvreds på ett väldigt äcklat sätt.

Hon fick mig nästan att känna skuld. Men bara nästan. Sen började jag tycka synd om henne.

(Och framförallt hennes gubbe.)


I just know these things. And you suck. Probably not in a good way.


Visste också svaren på följande frågor:
Fråga numero 1) "Vad är www.ratemycameltoe.com för slags internetsajt?"
Ingen visste vad en "Camel Toe" var för något till att börja med.

Eller som alla på jobbet reagerade:
"VA?"

Chockade såklart.
Över att ingen visste vad det var för något. Såklart.

It´s Kåtings people!


Inte ens när polissnubben bredvid mig nöp tag i bordsduken underifrån med sina fingrar för att demonstrera skåran, inte ens då gick det upp för dom. Till slut verkade dom bara sjukt chockade över att ett sådant begrepp existerade.


Fråga numero 2) "Vad är "Trampling" för något?"

"Jag har faktiskt en tjejpolare som håller på med det här." sa jag och sneglade på Titti-Schultz.

"Trampling" är ju som ni vet, när man trampar en villig i fejset för att förnedra denne. Där finns det färdigskattade pengar i tusental att hämta har jag fått veta. Tyvärr så hjälper det sjukt mycket om man är en vacker tjej.. Och jag har långt dit.


Moraliskt tvivelaktiga anekdoter är klart bäst! Visst, man bygger inga karriärer men jäklar ett så intressant sätt att chocka folk på!


PPS
Lite info med anknytning till formeln..


OBS, Syrran! Läs EJ vidare!

...ok, skyll dig själv!


Jag har själv 3st 750GB hårddiskar i min dator, 1st 500GB och 2st 250GB... Sammanlagt 3,023 Terabyte alltså. (Musik, filmer, junk osv..)
Rent metaforiskt så har jag tidigare idag med råge fyllt alla mina hårddiskar "så att säga" - if you know wha´ I mean!


Kommentarer
Postat av: Mimmi

hahahhahaah! Lövely! Precis sån info jag vill bära med mig och impa på folk med på fester :D

2008-11-18 @ 09:17:56
Postat av: Syrran

Hahahaaa!!

"den pryde Rix.fm.Titti-Schultz-wannabeen"...skratt Vem kan det vara?!? ;-)

De har, by the way, ett litet "uppehåll" nu hon och den du tyckte synd om...

2008-11-25 @ 16:17:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0