Welcome back... ...NOT!

"Hur fan tänkte jag då?"
Gästspel, Idiot.


När man jobbar 11,5 timmarsdagar på bion under helgerna så måste man försöka roa sig på andra sätt än att bara dra spellistan upp och ner i sin iPod Touch. Den flyter ju såå fiiiint.. Otroligt skön känsla att scrolla upp och ner på den.. Ni som sett det förstår vad jag menar. Ni andra? Synd för er, antingen är du min chef (=avundsjuk, dum),  eller så har du inte fått fingra på en iPod Touch ännu. Men iaf, olika sätt att roa sig. Finns några sätt.. Och kreativiteten flödar kan jag meddela om.



I slutet på förra årtusendet började en tjej på bion som vi kan kalla för.. Maria. Hon var jättetjock. Ful och motbjudande. Hon var också en igel. Av sorten, "sexigel". En som där som ska ha ha ha och ha. Stannade kvar nere på bion istället för att gå hem när hon var klar med kassan. Jag satt och läste dagens tidning och väntade på att få vara i lugn och ro då dagen varit lång.


"Var på bio med mitt ragg när du körde film en gång."
"Jasså? Vilken film då?" frågade jag och fick som svar en film som jag visste att jag inte kört. Låg i lumpen under dess körperiod och därmed visste jag att hon ljög trots att hon envist hävdade jag maskinerade under aktuell kväll.

"Vi var fyra stycken i salongen och jag satt längst bak med min kille som jag sög av. Han kom över den tomma raden framför oss."

"Jävla idiot" tänkte jag.


Så spände hon blicken i mig och försökte på andra sätt få igång mitt intresse för henne.
"Fick faktiskt brännmärken på sidan av knäet en annan gång."
"Va? Hur då?"

"Jag raggade upp två killar en gång och väl hemma red jag en av dom i min säng..."


"Öh? Tack för den mentala bilden" tänkte jag och försökte vifta bort den stora tjejens vilt dansande valkar ur min blick. Alla dessa bilringar i slowmotion.


"...jag satt för nära väggen och sidan av knäet kom åt väggen hela tiden och brände hål i skinnet."

"Åååh.. gå hem någon gång" tänkte jag vidare men hon hörde inte det så jag frågade ljudligt:  

"Går inte din buss snart?"

"Nä jag tar nästa" svarade hon och fortsatte med sex-anekdot efter sex-anekdot för att försöka få igång mig.


Funkar inte Lady, you fat.

...and white trash.


Till slut, efter nittio minuters vånda och en oengagerad erektion slutade en film som min polare var och såg med sin dåvarande tjej. Sprang nästan ut ur fikarummet för att möta dom i foajén. Uppehöll dom medans Maria satt och väntade på mig i fikarummet. Förklarade läget med kassapsychot och allt som hänt till vilket mina livräddare garvade åt. Där stod jag och konverserade med dom till hon gav upp en halvtimma senare och försvann.

Psycho.




Fyra år senare:


Jag har slutat jobba på bion något år tidigare och Maria börjar bete sig konstigt vid kassaslut. Godistjejen är aldrig längre med och gör kassan och på papprena ser man att det gjorts avslut flera gånger. Pengar har justerats fram och tillbaka. Uppdagas att hon svindlat undan pengar (hundratals? tusentals?) genom att bland annat ibland inte slå in sålda varor i kassan och istället låta pengarna glida ner i fickan. Detta kommer fram och hon får erbjudandet från huvudkontoret att antingen säga upp sig eller att bli polisanmäld.


Jag vet inte hur DU läsare känner men om jag skulle fått det förslaget och hade känt mig oskyldig, så hade jag tagit polisanmälan. Sätt dit mig om ni kan liksom.


Hon valde att säga upp sig.


Hm?


Igår, tre år senare, dyker hon upp på bion med sin make och sitt barn. Första gången sen hon kände sig motiverad nog att sluta. Själv skulle jag aldrig ha återkommit om jag verkat skyldig.. Hade åkt till vilken annan biograf som helst i Sörmland/Sthlm för att slippa se gammal personal i ögonen. Risk för att skämmas ihjäl då jag är någorlunda normalfuntad.


Eftersom jag behövde roa mig under dagen så gick jag fram till henne i salongen under reklamen och lekte dum. Frågade henne om hon jobbade någonting.

"Ja, nätter som personlig assistent."
"Asså? Skulle det kunna funka tillsammans med bion?"

"......" fick jag som svar och fortsatte med:
"Jag tänkte att eftersom jag numera är platschef här (=sant) så undrar jag om du är intresserad att börja jobba här (=ljug) igen?"


Paret blir synbart chockade och sätter sig raklånga på sina stolar med blicken framåt, precis som om dom nyss slungats ut i hyperspace i Millenium Falken.

"Är du intresserad?" frågar jag henne.

"Tjaaa.. varför inte?"

Well, för att till exempel, ...DU STAL FRÅN FÖRETAGET!?!


Hejdade mig och sa istället:

"Självklart får du gå en introduktionskurs i hur systemet funkar osv så du blir uppdaterad. Hur mycket skulle du kunna jobba tror du?"

"Aaaa.. jaaa? Asså, jaaa.. två-tre helger per månad?"

"Jag kan ta ditt nummer" sa jag till vilket hon svarade direkt:
"Jag kan komma ut." och började resa på sig.


"Fy fan gör inte det!" tänkte jag och kutade ut fort som fan för att inte låta henne nå kassan då tjejerna där bakom knappast skulle kunna hålla masken.

Skrev snabbt ut en tom biljett, slet åt mig en penna och älgade tillbaka mot salongen och möter henne vid ingången. För att få stopp på henne slänger jag upp den tomma biljetten mot väggen och är redo att rista ner hennes telefonnummer på plats. Får hennes nummer och säger att vi nog ringer henne när det blir läge och fick tillbaka ett leende. Dock inte ett lika stort som vi njöt av bakom kassan såklart men ändå ett leende.



//ColinZeal


Kommentarer
Postat av: Acke

Vaddå? Får man inte svindla lite ur kassan när man har tillfälle? Är det likadant på alla företag? Är detta något jag bör upplysa mamma Telia om, eller ska jag bara knipa och fortsätta som om ingenting hänt? ;) Det är jobbigt det där när änglarna på ens axlar ser ut och låter som Bill och Bull och man inte har en aning om vem som är god och vem som är ond.

2007-10-23 @ 00:20:54
URL: http://www.ackelindholm.blogspot.com
Postat av: Panthern

Du ÄR elak! Saknar dig faktiskt

2007-10-23 @ 09:14:46
URL: http://www.ihpep.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0