Monday Bar Lucia Cruise 2006

Tragiskt försenad, men här kommer den. Allt det roliga som hände före, på och efter

MONDAY BAR LUCIA CRUISE 2006.


Mange




"Före":
Jag bokade biljetter till 2006 års Luciakryss med Monday Bar redan på kryssen innan som gick av stapeln och avhandlades augusti tidigare samma år.
Skaffade en fyrbäddshytt till mig och den enda som garanterat skulle åka med, SnyggMagnus. Frågade cosnus, men hon hade tentor osv så hon kunde inte. Frågade Tedeschi och han var lite sugen på det tills han grävde sin egen grav och blev dumpad av mig tack vare frågan:
"Spelar dom R´n´B på nåt golv?"
Så han var självklart ute. Och sen hade vi inte några andra att fråga.
Vi är tragiskt gamla och mentalt efter alla andra i vår åldersklass.


Så vad göra? Ett par veckor innan avfärd bestämde vi oss för att sälja dom två överblivna biljetterna till två dansanta personer. Förmodligen lite yngre personer som matchar våra smått omogna och partysugna sinnen.

TranceGirl var den första att höra av sig, och detta bara femtio minuter efter att jag lagt ut förfrågan på forumet på Mondaybar.com. Vi pratade en hel del om helt andra saker när hon ringde första gången. Ett par timmar senare kom vi så gott som överens att hon skulle ha biljetterna.


Så gott som eftersom hon hade svårt att få tag på sin "polare".


Done deal alltså tills Madde hörde av sig. Men i hennes fall bangade alla polare ur och till slut så var hon helt dumpad. Fegisen vågade inte dela hytt med oss ensam. Så TranceGirl fick biljetterna till slut efter en veckas velande. Hon förde över hälften av pengarna på sin biljett på en torsdag. Hennes polare ville inte betala i förväg för att hon hade blivit blåst tidigare så hon slapp för mig. Med 300kr på väg in på mitt konto, efter att jag lotsat henne verbalt i telefon till sin internetbank och "överföring, kolla att du har valt nordea.." osv osv, så var dealen i hamn. Tills Madde hörde av sig sex timmar senare samma torsdagskväll. Hon hade till slut hittat en polare som ville hänga med och bad och bönade om att få följa med..


"Du har väl inte sålt dom?"
" ..."
"Nej nej nej!! Du FÅR inte ha gjort det! Du måste sälja till oss! Vi är mycket mycket trevligare! Och snyggare!"
"Asså? Du får nog skicka bild isf" sa jag halvt på skämt, men med den andra halvan på mer allvar än jag egentligen vill erkänna.


Och resultatet var att dom inte verkade helt karatefula.


image140

Alltså inget man gömmer längst in i en jordkällare när ett annat lands regeringshuvud kommer på besök i vårt land.


Mitt i allt började vi prata om allt möjligt och till slut efter en trettio minuter avbröt jag henne med:
"Jag ringer Silja imorgon och kollar om det går att byta namnen på biljetterna ok?"
"Gud va gulligt, gör det. Hör av dig sen."
Dom två första brudarna måste ändå få biljetter var min sista tanke när jag la på.


"Hur fan ska jag göra mig av med dom två första brudarna?" frågade jag SnyggMagnus direkt efteråt. En stor anledning till att jag ville byta från TranceGirl till Madde och hennes sidekick var att TG inte verkade så smart. Frågor liknande:
"Det står morgonjympa med Johnny Boy (Arrangör & DJ) på schemat vid 06:00, vet du om det är obligatoriskt?" störde mig lite.
"..."
Ja, 1500 pers ska trängas i puben, oavsett om dom orkar eller inte och ska piskas till att dansa när 1450 av dom bara vill sova.


Mailar över bilden på dom två nya 18-19 åriga tjejerna (Madde och Gunde), som eventuellt skulle åka med oss trettioplussare, till SnyggMagnus och han svarade bara med en komprimerad jpg:


yrrol

Klockren.


Jag låg dubbelvikt av skratt och försökte få arbetskamraterna att förstå det roliga med svaret mellan dom få inandningarna. Dom tänkte väl bara att jag hade knarkat tillräckligt i mitt liv och att det nu måste få ett slut.


Ringde Silja och undrade om det gick att ändra namn på biljetterna. Det var inga problem, det hade t o m kommit tillbaka några biljetter som inte betalats i tid, så det var bara att boka en bunt om man ville med.
Såg omedelbart till att namnen byttes och messade TranceGirl med Plan B.


Perfekt!

...NOT! Hon flippade totalt över att jag hade ditchat henne.
"Men det går att boka, det finns biljetter så det är bara att ringa dom nu." försökte jag med.
"Jag tänker inte ringa och boka! Jag jobbar så jag kommer inte loss!" skriker hon i luren.
"Men då bokar jag åt dig ok? Det är lugnt." och la på.
Bokade B-hytter, som kostade 1780kr.

Deras biljetter hade kostat 1500kr via mig så jag tänkte att jag bjuder på mellanskillnaden på 280kr som plåster på såren. Priset skulle alltså fortfarande vara "bara" 1500kr som i Plan A. Dom skulle också få en tvåbäddshytt och inte behöva dela den med några okända.


Bra deal eller?


Tycker det. TGs polare blev överlycklig i telefon när hon insåg att dom garanterat kommer med på kryssningen... Vem kan klaga på det?


Jo, TranceGirl.


"Hur vet jag att du inte kommer blåsa mig på biljetterna och mina 300kr?" frågar hon upprört.
"Du får bokningsnumret till biljetterna nu och sen behöver jag ditt kontonummer för att föra över pengarna." och uppgav bokningsnumret som hon motvilligt ristade ner.
Hon har ju mitt namn, mobilnummer, söker man efter det på eniro.se så hittar man min adress.. Omöjligt att gömma sig i det här förbannade landet om man nu skulle vilja det.
"Sen är det bara och dra till ett ATG-ombud, uppge bokningsnumret och betala biljetterna."
"Ahha." svarar hon.

Senare på dagen ringer hon och säger att hon har pratat med sin mamma och dom har ringt Silja tillsammans och bytt Maddes och Gundes namn till tvåbäddshytten, och TGs och polarens namn till vår hytt.


"Och bokningen är låst så namnen går inte att ändra på förrän på dagen båten går."
"Va? Varför då?"
"Sen hämtar du ut biljetterna och sen byter vi på terminalen."


"Vafan? Dumhuvud!" tänkte jag.


"Du har biljetterna garanterat om du bara hämtar ut dom på bokningsnumret!" försöker jag få henne att förstå.
"Hur vet jag att du inte kommer blåsa mig på mina 300kr som jag redan fört över till dig?"


GAAH!


Vem i HELVETE blåser en annan på 300 spänn?!?! Jävla pundartakter! Hur dum får man tro att jag är? (hon kan ju omöjligen ha läst min blogg.. och veta att jag är Djurgårdare!)
Självklart försökte jag förklara för henne att hon skulle få tillbaka den delen hon betalat redan men..


TG på MSN:
(kopierat och klistrat komplett med alla rätt och felstavningar)
"ja litar inte p å attd ekommer pengar så är det kommer pengarna så hämtar jag biljetterna och byter namn eller så bara byter vi biljetter där uppe självklart ska du få bo med din akompisar men du kunde bokat en egen hytt åt dem som de kunde betalat och hämtat ut idag!!!!!! sen kunde vi bara betalt dig där uppe som från början och bytt hyttnummer!!!!
hur enkel som helst"


Jag:
"självklart kunde jag bokat hytt åt dom osv men jag trodde inte du skulle flippa såhär mycket. tro mig, jag önskar att jag hade gjort precis som du sa så jag hade sluppit det här krånglet."


Hon:
sätterdu in dem idag`?


Jag:
"jag sätter in dom när jag fått pengarna."


Bitch:
"okej hoppas att de kommer snart då annars blir de jobbigt"


Jag:
"Jobbigt? har du ingen du kan låna av?"


Hellbitch:
"ja har pengarna men villinte lägga ut då jag inte vet om jag får dem tillbaka
du kan ju börj med att sätta in mellanskillnaden för den ska du sätt ain i vilket fall som helst"


Jag:
"självklart får du pengarna bara dom kommer in. du, helst din mamma, får logga in på min internetbank och kolla om dom inte kommit så får ni se själva."


Elena Ceaucescu:
"och i prinsip så kan ju du hämta ut bijetterna liak mycket som jag åt dina vänner omde betalar dig"


Jag:
"ja, men VARFÖR vill jag det? då hade jag bokat alla resterande biljetter imorse isf.
notera att du OCKSÅ kan hämta ut dina biljetter, som jag bokade åt dig, på valfritt atg-ombud. tänk lite."


Anna Sjödin:
"men hämta ut den hytten då åt dina vänner så betalar bara jag och polaren dig pengaran där uppe och byter bijetter
då blir de inget krångel alls"


IDIOT!
GAAAAAAAAH!!! Känner att jag blir mer o mer irriterad när jag skriver om denna? hona. Orkar inte skriva mer om det som hände efter allt det där så jag slutar den anekdoten här.


"You can´t do that!" kanske du tänker.
"Yes I can! ...I´m ColinZeal!" (Låter som en klassiskt korkad kommentar från en våldtäktsrättegång.)




Så började den här kryssningen några veckor innan. Men det blev bättre. Slapp se denna irriterande korkade brud vad jag vet och bilder efteråt på olika sajter skvallrar om att hon hade världens porrfilmskropp (citat Zafirah) och.. ja, en Per Gessle-käft. Den distinkta käften som Gessle har. Den hade hon. Inget man vill se när ens muttkrigare i full givakt ska penetrera ens nya bäste vän.
Isch.



"På Båten":


Clown



"Kräm":
Vi fyra förfestar i hytten för att komma igång när Gunde plötsligt vänder sig till sin tjejpolare:
"Du är så jävla snygg Madde!" och vänder sig sedan mot oss för support:
"Visst är hon snygg grabbar?"

Detta får oss att bli helt ställda initialt.
"Aaaaa.." börjar vi lite trevande. Vi är ju 30+ och att helt "öppet" kommentera fräscha 18-åringar som vi känt i två timmar kändes lite för Hugh Hefner i PK-sverige.. Det kändes också lite gubbigt. Så vi blev helt enkelt, tråksvenska. Vi tävlade i att svara "a, mm.. joo.. jaaa.." med besvärad ton och med blicken på helt andra ställen än på Maddes snygga... allt.


Efter att ha förfestat med våra medresenärsbrudar så skulle dom iväg en sväng för att hälsa på sällskapet som dom samåkte till kryssningen med.
Direkt när hyttdörren stängs efter dom slappnar SnyggMagnus av, pustar ut (och släpper ut magen?) och lägger sig raklång på sängen medans jag kliver upp och sträcker handen efter toalettdörren.
"Jag måste skita!" kvider jag och hör skratt efter mig.

Ingen schysst ice breaker att gå och krama ur sig rektalpudding samtidigt som två fräscha brudar som man inte känner sådär jättebra försöker hålla humöret på topp i hytten. Katastrofen vore om en besk odör, likt en ninja, smög sig ut ur toaletten och ut i hytten. Då är det ett bättre alternativ att invändigt slå knut på sista etappen av tarmen och hoppas på bättre tider.


Partyfolk



"Grogglasen":
En jävligt het idé inför kryssningen är att ta med sig egna grogglas. Jag gjorde det och tog med mina tre schyssta. Två av dom är riktigt gamla, från åttiotalet som morsan "fått med sig" från legendariska "Shakespeare" när den fanns i Södertälje. Dom har hållit för alla (fylle)slag i alla dessa år då dom verkar ha bestått av härdat glas av något slag. IKEA sålde likadana glas, fast ohärdade, för fyra-fem år sen men dom har alla gått sönder förutom ett. Det räckte med att man tittade argt på dom så spontanexploderade dom bara. Jävla skitglas. Snåla jävla Kamprad.
GE OSS HÄRDADE JÄTTEGLAS YOU FUCKING NAZI!


Iaf. Grogglas är grymma att ha med sig så man inte behöver springa till hytten och fylla på i tid och otid när man minglar i hyttgångarna. Ifall man skulle bli törstig av att gå så mycket menar jag då.


Nu var det så att våra inlånade sällskapshonor tog sönder två av mina glas och det jag hade, det gick sönder då gamle lumparpolaren Jandert stötte till mig på dansgolvet till Steves set.
Men det finns rörligt bildbevis på att åtminstone det jag hade levde på gränsen redan stunden innan:





image141



"Italienarna":
Vid dom senaste kryssningarna har samma gäng italienare åkt till Sverige för att delta på dom. André och hans mindre anglosaxiskt verbala vänner har alltid varit med och betett sig som dom superglada latinos dom är.
Vid den här kryssningen möttes vi på dansgolvet när Steve, känd från förra trancekryssinlägget, http://www.tranceaddict.com/ och http://www.liquidsunset.com/, (och som debuterade på förra kryssen) spelade sitt set vid 2400. Vi hamnade i vår hytt av någon outgrundlig anledning och fyllepratade om någonting jätteviktigt. Säkert.


Trio

SnyggMagnus, som alltid ska fula in sig själv in i alla bilder jag tar, i mitten. André till vänster. En anonym Sasquatch utklädd till tomte, krampaktigt hållandes en alkopop till höger.




"Gotlands Vikarierande moralpolis":

Reekmacka


När vi satt och käkade energirika räkmackor på cafeterian efter att ha dansat bort våra bilringar tidigt på morgonen så kommer Gotlänningarna fram till oss och ska sätta sig vid vårt bord.

Jag hinner ta en bild...

X


...innan följande situation spelas upp:



Gotlands vikarierande moralpolis.
Jäkla fin kille.



Efter det där, eller jag var redan där, blev allt lite luddigt och suddigt. Gudskelov, och för fan i helvete samtidigt, åt att man har en kamera för att dokumentera diverse saker.
Till Dag 2!




"Svenska Glosor":
"Nä, vi ska äta frukost här" säger Gunde och/eller Madde och pekar mot cafeterian dag två.
"Va? Hur mycket kan ni lägga ut på en frukost?" frågar jag.
"50kr." Svarar Gunde och/eller Madde
"Ok, ni hänger med oss till frukostbuffén. Ni betalar 50kr, vi betalar resten."


Ful setup av mig då SnyggMagnus omöjligen kunde ha avbrutit mig efter att jag sagt det utan att ha framstått som en snål jävel.
Sorry dude.
Friends?


I egenskap av bakisColinZeal gick jag till vårt bord med en tallrik bestående av sallad när jag ser Italienarna köa till "the swedish meatballs" med varsin tom tallrik.
Lutar mig fram mot André och säger:
"Here´s a word for you to learn..."
"Yes what is it?" undrar han.
"...T-R-A-S-I-G." uttalar jag tydligt så han ser vad jag säger.
"Traasig? What does that mean?" frågar han nyfiket.
"That´s what all of us on the boat feel like right now. Trasiga."
"Trasig?" frågar han och får svar från en okänd birollsinnehavare:
"Hung over like hell!"


Gunde.1st

Gunde först på plats när Åke Ceder skulle dra igång Panorama Floor dag 2. Själv var jag mer intresserad av Dogzilla på Mainfloor samtidigt:


GreenBrud



"Gotlänningarna":
Fick äran att lära känna dessa gotlänningar via Erik, eller Lill-Erik, tidigare samma år. Vi bondade på jobbet genom att prata om den då aktuella "Brokeback Mountain" (!!!) där han körde scenen i tältet med pantomimer på ett suveränt sätt komplett med spott, grymt och knytnäve. Detta fick mig att skratta som fan och jag såg filmen samma kväll. Nästa dag pratade vi om den och garvade över hur... ickeortodox den var. Det ena ledde till det andra och innan ni tror att vi hade brutalt manligt analsex med varandra så kan jag avslöja att med "det andra" syftade jag på min första trancekryssning, Monday Bar Spring Cruise 2006. Detta övertalade han mig till och sedan dess har jag varit fast i skiten.


Han och hans gotländska polare (alla inklusive den-där-dialekten) hängde med på första och vi hade hejdlöst roligt. Helt chosefria, genomtrevliga och supersköna människor hela bunten.


Den här gången var dom med igen, och dom var än en gång hejdlöst roliga. Dom låtsasbråkade verbalt med varandra så gott som hela tiden. När det blev tråkigt så var det istället deras dialekt som roade mig och SnyggMagnus oändligt mycket.


Den, genom den här bloggen kände Gotlands vikarierande moralpolis, ljög t ex ihop en roande monolog om sin gotlandskompis Peter, som nog kanske kan anses något vertikalt handikappad. (Kort i det här fallet)


"På Guotland ha vi spjermijer som ije stjörre enn Pjeter.. Man ligger djär o runker när man pliötsligt har schjuu lik brevii sej."


Med bara ett par timmar kvar av kryssningen kom SnyggMagnus på att bokstaven "U" låter hejdlöst roligt när öborna försöker uttala den, så vi skulle göra allt för att få dom att upprepa den u-täta och väldigt konstiga uppmaningen:
"Kuka ur på ringmuren nu".

Detta skulle enligt vår teori komma låta lite som "Kiucka Ijurr på ringmjuuren njue"
Efter många om och men, och när båten legat i hamn i 10 minuter fick jag det på film och det presenterar jag här:



Mission Accomplished!
Sen följde följande två klipp som var det sista som hände på båten för vår del.


Just vid den här tidpunkten hade vi varit i land i 15 minuter redan och om samma tidsmängd skulle dom släppa på nästa batch med människor, men det hade inte vi någon koll på. Vi hade hejdlöst roligt istället och missade allt "det viktiga" som hände utanför vår hytt.



"Lill-Erik":
Lill-Erik, som försöker hångla upp gotlands vikarierande moralpolis i klippet ovan, verkar ha roffat åt sig Peters längdpoints vid födseln. 202 stolta centimeters. 


SnyggMagnus konstaterar:
"Jag är alltid längre än alla andra men när Erik är i närheten så reagerar jag:
"SHIT vad Stor han är!" och garvar.


Hans kommentar när han såg den här skylten:


image142

"Erik får inte stå på bandet med en annan människa."




"Efter":
MSN-dialog:

R´n´B Tedeschi:
hur gick de med flickorna i hytten?
ColinZeal:
ajo, det gick bra.
alltså, inte SÅ bra men.. du vet. jag tafsade inte på dom så det gick jävligt bra!
R´n´B Tedeschi:
inga anmälningar?
ColinZeal:
inte än men det kan ju komma antar jag.
R´n´B Tedeschi:
hehe
de e bra de min son



THE END
Stoppa.laser


Kommentarer
Postat av: Gunde

"Erik får inte stå på bandet med en annan människa."
Hahahah gånger tusen :D
Fattar inte att du kommer ihåg så mycket! Det där var ju huuuundra år sen.. :)

2007-05-26 @ 18:10:45
Postat av: ColinZeal

Jag är som den där flickvännen man har som kommer ihåg allt,Allt,ALLT i 100år + 100år till.. du vet en sån där jobbig flickvän som, när hon är sur på en, ska påminna om den där ggn som man försökt glömma osv?
;)

2007-05-26 @ 19:42:25
URL: http://www.colinzeal.se
Postat av: Gunde

Jaadu, NinjaNiko. Du är en riktig besvärlig flickvän..

2007-05-27 @ 11:09:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0