Avkomman

Årets batch av sommarjobbare har börjat på företaget.
Förutom den gamle gode som är inne på andra sommaren, Boten Olle, så har vi en ny kille.


"Såååå vad tyckte du om Spider-Man 3?" frågar jag färskingen.
"Har inte sett den."
"Va? ...o fan. Den sög, bara kranscenen som var värd att se. Satt och surfade på nätet med mobilen under slutfighten när jag testkörde den. Spider-Man 2 då?"
"Den var sådär."
"A, håller med."
"Ettan var inte heller någe vidare." spinner han vidare utan lov.
"Den tyckte jag var helt ok."
 
...
 
"Så vad tyckte du om Seabiscuit då?"
"Vad är det för nåt?" vilket får mig att skaka på huvudet.
"Wonder Boys då?"
"Aldrig hört talas om."


Vafan?


"Pleasantville?" försöker jag med.
"Va?"
"Ciderhusreglerna då?"
"Den var bra."
 
Antar att ni redan läst mellan raderna, men behöver jag säga att killen är läskigt lik Tobey Maguire? Folk har redan börjat kalla honom för Spindelmannen på jobbet.


Åh så tråkigt vi har det.


//Niko



PS När jag bläddrade i en äldre Metro/City fann jag en recension av "Bobby". Inte han som kedjades fast vid en braskamin utan långfilmen "Bobby". Om Kennedy #2 som sköts ihjäl 1968. Bredvid recensionen fanns också en bild på Elijah Wood och då slog det mig som Dulee Johnsons knytnäve:

"Det är precis som om Tobey Maguire och Elijah Wood hade parat sig och avkomman skulle vara du!" sa jag och pekade mot honom precis lika upphetsad som man skulle vara ifall man precis hade uppfunnit skivat bröd.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0