Gabriel & Dresden @ Monday Bar

Ååååh Natten. Natten som jag längtat till i över ett år nu, som konstigt nog inte innefattar en kvinna, utan i detta fall, två män.

Två män från San Fransisco.

Innan du drar dina slutsatser så kan jag avslöja att det handlar om DJ-duon Josh Gabriel & Dave Dresden. Dom har remixat och gjort egna låtar såsom, Fuck you! Jag tänker inte förklara vilka det är eller vad dom gjort, låter istället min Ixus 70 tala via Youtube:


The Killers - Read My Mind (Gabriel & Dresden remix):
 


Tracking Treasure Down - Part 1:
 


JdotP värmde upp med en låt av Boten Olles barndomspolare, John Dahlbäck. Grym (-t monoton/bra) låt.

(John Dahlback - Everywhere)


Gabriel & Dresden drog igång lite smålugnt under sina fyra timmar, bland annat med den här underbara låten:
 

Ett år. Dom var på gång till Sverige i mitten av juni förra året och det hade jag missat ifall alla planer klaffat. Vid det tillfället var vederbörande i Tyskland och drack öl och förundrades hur tjugo aggressiva män kunde springa sig genomsvettiga efter en boll.

Men nu var det äntligen dags för duon, och satan vad den här natten rockade, i fyra timmar. Thanks lads.

Vid skrivande stund (ca 06:00) har jag varit vaken i elva timmar, efter två timmars sömn mellan 17-19 under gårdagen. Eller idag? Misstänker iaf att jag kommer kollapsa i säng vid runt 1800 ikväll. (edit: Var vaken till 19:00 med facit i hand. Sen försov jag mig till jobbet också. Våldtog snooze-knappen med handflatan.)

Annars kan man ju slappna av i vetskapen att döden kvittar eventuell sömnbrist.

Bra att veta kids.

Kommentarer
Postat av: Laszlo

Ja dra åt helvete vad jag hatar er alla som var där. Säkert en skitkass fest. 1000 spänn på att du ljuger.
G&D var mina idoler för några år sedan - de som fick mig att snöa in på progträsket. De lyckas göra guld av de allra smörigaste skitlåtarna som finns...respekt I say.

2007-07-03 @ 15:36:55
URL: http://blog.laszlo.se
Postat av: ColinZeal

Du behöver inte hata någon. Det var inte alls bra. (Precis lika sant som att "Who´s afraid of Detroit" suger)
*visslar*
Och ja, smöriga skitlåtar, håller med. Dom är guld nu när dom har fått applicera Gabriel&Dresdenism på dom.

2007-07-05 @ 16:30:58
URL: http://www.colinzeal.se
Postat av: Julle

en legendarisk natt jag är väldigt glad att få ha upplevt =)

2010-11-29 @ 19:22:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0