Bluetooth-humor

Jag har insett att jag är sagostundsfarbrorn för sommarjobbarna.


Ok för att jag är paranoid men jag tror att dom sluga jävlarna hela tiden försöker se till att jag pratar så dom har en legitim anledning att slippa arbeta för tillfället. Eftersom jag är så kär i min egen röst så är det inga problem för mig att föra en monolog. Detta leder oftast helt oförhindrat in på ett sidospår för att sen vingla in på en avslutande anekdot som jag råkar ha nära till hands och som tycks passa som pricken över i:t.


Som idag.


Vi pratade om något.


"...påminner mig om då när jag var på väg hem med nattbussen efter en lördagnatt ute i Stockholm..."  börjar jag och Boten Olle och Maguire tänker "Eeeeasy!" och sätter sig tillrätta.


Sitter småfull på bussen och lyssnar på min mp3-spelare. Låter blicken svepa över medpassagerarna och fastnar vid en tjej, runt 20-25, på andra sidan mittgången. Hon tittar på mig frågandes med överdrivet kroppsspråk.


Drar ut ena hörluren ur örat och höjer ögonbrynen som en fråga:
"Är det du som är IFK Göteborg?" hör jag.
"...va?"
"Är det du som är IFK Göteborg?" upprepar hon och skakar till sin mobil.

"Ah, måste mena ett namn i bluetoothdjungeln" tänker jag. Bluetooth, trådlös överföring via mobil alltså. Man får namnge sina mobiler för att göra dom unika i djungeln över BT-enheter som kan dyka upp när man gör en sökning.


Men IFK Göteborg? Som gårdare, aldrig i hela helvetet.


"Nä." svarar jag och skakar på huvudet.
"Har du Bluetooth?"
"Ja."
"Sätt på den." uppmanar hon mig.


Gör som hon säger och genast dyker det upp en förfrågan om filöverföring. Efter några sekunder har jag tagit emot en bild. Det är på hennes tjejpolare. Åh vad kul. Bestämmer mig för att skicka en bild tillbaka. Väljer bild, och därefter överföring via Bluetooth. Mobilen börjar söka efter enheter och den första som dyker upp är "IFK Göteborg". Den andra som dyker upp räknar jag ut med mina två hjärnceller att det måste vara hon. Så jag skickar bilden till den kontakten och ett elakt flin sprider sig sakta över mina läppar.
...tills jag ser hennes polare reagera över att hennes mobil piper till.

"Nej, inte... nej." tänker jag och ser bruden trycka på sin mobil.

"Det går åt helvete." tänker jag i panik. Sen inser jag det sjuka i situationen och börjar småskratta för mig själv.
"Skiiiitsamma. Orka."


Mottagningen når hundra procent och den nyfikne zoomar mobilen närmare sitt synfält för att se vad bilden föreställer. Hon vrider kameran nittio grader och sen tillbaka. För att sen rycka till av förvåning. Irriterad och målmedveten sveper hon blicken över folkhavet tills hon ser en snaggad jävel himla med sina ögon och möta hennes blick med ett apatiskt axelryck.


"Är det du som har skickat bilden till mig?"
"...aaa" säger jag och skakar på huvudet.
"Skicka inte såna bilder till mig. Hajar du?!?"
"aaaa visst." säger jag och försöker inte ens förklara att den gick till helt fel person.
"Jag blir fett sur! Fattaru!?"
"Aaaajaaajaaaa..." säger jag och försöker verbalt vifta bort henne. Tänker också att den första bruden hade nog iaf garvat åt det.
"FETT SUR! FATTARU?!" skriker hon nu så hela bussen hör.
Apatisk som jag är så skiter jag i att ens be om ursäkt och hon surar hela vägen ända till Tumba.


So what? Nu är det en brud i Tumba som tycker jag är helt retarded.
Get in line.


Första anekdoten med ovannämnda bild var när jag gick till kontoret i en annan byggnad på jobbet för att sammanställa Norgepapprena.
"Åååh..." hör jag en av orderbrudarna bakom mig. "...nu har jag sett alla trailers på sf.se... Vad ska jag nu göra?"


Vänder mig om och tittar på henne.
"Vill du ha en rolig länk?" frågar jag.
"Aaavisst." säger hon. "Är det något sjukt?"
"Nänä, det är lugnt. Den är rolig."
"Är det säkert? Dig kan man ju inte lita på." frågar hon skrattandes.
"Ska du ha länken eller inte?"
"Aja. Visst. Kör då."
"Lemånparti.org."
"Va? Bokstavera."


Efter många om och men stavar hon till slut rätt, och jag vänder mig tillbaka för att jobba vidare. Skulle veta direkt på hennes kommande reaktion när hon skulle ha sett bilden. Flinade brett i vetskapen om det men det såg inte hon då hon satt bakom mig.


"...men, Näää-ÄÄÄÄÄ!!! ...FY FAAAAAAN!!!" hör alla henne skrika skrattandes och jag ställer mig upp för att lämna rummet. Skrattar hårt åt hennes reaktion och tänker bara en sak:
"Jackpot!"


Ajuste, Vad det var för bild?


image158

http://www.lemonparty.org


"Åh! Den bilden måste du skicka till mig NU!" skrattar Boten Olle nästan upphetsad och sätter på sin bluetooth. Samma bild vidarebefordrar han direkt till någon likasinnad polare med kommentaren:


"Segla i helgen?"


Skrattade så jag grät.



//Niko




PS Varför jag har den där bilden i min mobil?
Hm, jag kan istället ställa en motfråga, varför har jag denna bild i min mobil?


image159

?


Kommentarer
Postat av: Erica

Du är underbar, garvar fortfarande!

2007-07-13 @ 10:00:27
Postat av: Tesse

Hahaha hääärligt..!! inte bilden då, syftade på inlägget ;)

2007-07-13 @ 14:24:00
Postat av: Linda

mwaahahah nästa gång någon frågar så ge säg åt dem att kolla www.tubgirl.org ;D

2007-07-14 @ 15:55:58
Postat av: knivlisa

hahahhahahha.... Tack... hahaaha.

2009-05-20 @ 22:40:16
URL: http://knivlisa.blogg.se/
Postat av: Ricard med bara C

Kollar du på 30 Rock? Dom hade ett gag kring den bilden. :D

http://www.youtube.com/watch_videos?more_url=%2Fresults%3Fsearch_query%3D30%2Brock%2Blemon%2Bparty%26search_category%3D20&video_ids=v-bvHlb2Fe8%2Cjc5JJw3GV9U%2C-E6TCKv3Bz0%2Cf9p2az7ZplY%2CulHHNCaZJXc%2C1hZBETrVTIc%2C55iURXA5liE%2CTF2hj-oosDY%2CVyPPHg7UZ2Y%2COxoAtn8zVnw%2CI0HFnqECQfo%2CBvVkCThWcJg%2CB5BERgcCPVc&type=3

2010-02-28 @ 20:06:03
URL: http://casselhag.wordpress.com
Postat av: ColinZeal

HAhaha!! Well, såg bara första säsongen.. Andra säsongen började riktigt dåligt så jag droppade den.. Kanske bättre tredje o fjärde säsongen?

2010-03-02 @ 03:13:04
URL: http://www.colinzeal.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0