Negersnark

Två saker från helgen som gick. Vi börjar med nummer två:

2) Sitter och äter frukost hos SnyggMagnus i Trosa med hans nya familj. Den snartonåriga Miss Saliv ("Snarton" fr o m nu - Känslig ålder) får frågan ifall hon sovit gott. Som svar vänder hon sig till mig och säger grinigt:
"Du snarkar!" och släpper inte blicken från mig förrän jag svarat. Eller bett om ursäkt. Eller, I dunno, I don't speak woman. Så istället imiterar jag den heta australienskan från i påskas:
"...you snåååååååååå!"

Snarton hade svårt med sömnen då jag sov i hennes storebrorsas rum på andra sidan väggen.
"Du borde vara van vid oljud från det rummet." svarar jag henne till slut och hintade lätt på hennes gnäll tidigare i somras. Då gnällde hon över dom oljuden som sipprade ut från brorsans rum.

Hans tjej hade också slängt upp följande som en varning. Som att Snarton inte hajade.

Knullvarning

How lovely.


Och nu, nummer ett:

1) "Det heter inte negerbollar! Det heter chokladbollar!" upplyser Snarton oss upprört.
"Det gör det inte alls!" svarar vi i NBDF (="NegerBoll Defence Force". I styrelsen; jag, SnyggMagnus och hans särring)
Den lägstrankade drar fram en receptbok:

Negerboll
 
Negerboll. Haja det.

"Fy satan vilken tråkig generation Sverige håller på får fram..." säger jag till SnyggMagnus vid ett senare tillfälle. En generation som är drillade till att inte sticka ut eller chocka för fem öre.

Tog på mig att bearbeta Snarton:
"Du vet, varje gång man säger Negerboll så dör en neger nere i Afrika."
"Men sluuuuta säga så!"

ColinZeal, mysfarbror numero *tungsmack*


//ColinZeal


PS Facebookgruppen. Heja!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0