Mr Komplimang 2010

Det första jag säger till första medarbetaren jag ser på morgnarna runt 07:30 är:
”Du har varit JÄTTEduktig idag!”
Detta upprepas varje morgon.

I början fick jag bara en massa förvirrade miner. Dom försvann sen när dom till slut kom in i det.

Ibland varierar jag genom att säga antingen:
”Du håller Hysénklass idag!” alternativt ”Idag håller du Olympisk klass!”
Göte nickar bara flinandes han hör sitt exklusiva:
”Du har varit Göteduktig idag!”

Imorse efter frukosten gick jag fram till en och sa:
”Hörde du att Diego Armando Maradona (Världens bästa fotbollsspelare genom tiderna, highlight i karriären: VM1986 i Mexiko) medverkade i Argentisk radio igår?”
”Jasså?”
”Ja, han grät för att han önskade att hans sommar 1986 var lika bra som din arbetsinsats förra veckan.”
”Jasså jaha. Hahaha!”

Han går att skämta med. Tack och lov kanske jag ska säga. Efter en firmafest för några år sen hade han blivit påhoppad av tre ligister som försökte råna han. Först fick han ett slag bakifrån men trots att han var aspackad (fullständigt normalt på våra firmafester) så fick han direkt tag på någons arm, tog tag i den med båda händerna och slog den ner mot sitt knä.
Armen gick av som på en kvist och dom tre ligisterna flydde platsen.

Så jag är jävligt glad att han tog min kommentar med humor om man säger så.

En som inte tagit mina komplimanger med humor, är Fiskaren. Tredje gången på tre dagar som jag sa:
”Du har varit jätteduktig idag!” så fäste han sin arga blick på mig, lutade lätt fram sin kropp mot mig medan näsborrar fladdrande koncentrerat som på en tjur.

Som den fega matadoren i Ferdinand på julafton slutade jag genast försöka muntra upp honom.

Jag menar, man vill ju slippa det här:

 There´s.Something.About.Mary


Kommentarer
Postat av: Bloggarmaja

haha :D

2010-05-07 @ 20:11:06
URL: http://bloggarmaja.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0