Barmherzigkeit in Berlin

Söndag, 1:a Mars.
Har precis kommit hem från en minnesvärd tolvtimmarsresa till Berlin. SnyggMagnus var min sidekick på resan och ja, vi har skrattat så vi kiknat. Fått ont i magen vid tillfällen. Folk lär ju ha varit misstänksamma då vi garvat så sinnessjukt mycket.

Vad har vi garvat åt?


Exempel 1:
Det första vi gör i Berlin är att köpa ett par öl på pendeltågstationen. En halvliter Beck´s sitter som ett smäck när det kostar typ 20 kronor per flaska. På tåget frågar SnyggMagnus (Berlinoskuld i praktiken) ifall det är förbjudet att dricka öl på tåget när han ser följande varningsbild.


Flaska

"Nä, det betyder att man inte får kasta ut ölflaskan från tåget."
"Ahaaaa."


En annan nivå i Tyskland jämfört med Sverige.



Exempel 2:
Vi stiger av pendeltåget vid Warchauerstrasse och ställer oss vid ena kiosken för att köpa öl. Dom hade 5-6 olika sorters Beck´s och ölkonossören i mig gick igång på det.
"Ååååh Chili Orange??? Finns ju icke i Sverige. Sugen på en sån." säger jag till Magnus som ska köpa ut åt mig.
"Nä, don´t go there. Du kommer vara fast och få ångest för att du inte kommer kunna få det regelbundet." förklarar han.
"Dude så har jag haft det sen första gången jag hade sex. Jag har som vant mig vid den känslan nu."
"Hahaha Check."


Exempel 3:
Vi närmar oss Friedrischein och jag pekar på ett hotell framför oss och informerar SnyggMagnus som en tourguide:
"Det där är ett klassiskt hotell." och sneglar på hans reaktion.

Han gör ansiktsuttrycket man gör när man försöker visa "Ahaaa.. Intressant" med munnen formad som ett upp o nervänt U samtidigt som man höjer på ögonbrynen.

Han låter blicken vandra neråt längs fasaden:

 

Hotel


"Men ÅÅÅÅÅÅHHH!!! Du är på G!!!" säger han extatiskt.

Killen älskar usla Hegerforsare.



Exempel 4:

Safety instructions på flyget.


Stolen


"Kolla, han skickar stolen." pekar SnyggMagnus.

"Ja fan, den kraschar i något och det börjar brinna. Sen får han krypa ut." reder jag ut det.

Hur ska man annars tolka händelseförloppet?

Det var småroligt snedstreck småtråkigt på vägen ner. På vägen upp däremot, trött och full efter att ha varit uppe i 22 timmar, förvandlades hela den där strippen till bland det roligaste jag sett. Ever. Räckte att jag såg det och orkade peka mot den och sen skrattade jag så tårarna rann. Kändes till slut som att magmusklerna gav upp efter och det kan man ju förstå.. Skrattade hårt i flera minuter. Skitjobbig. Men jäklar så kul just då.

Folk trodde säkert vi hade E:at eller något.



Exempel 5:
Kanske det absolut sjukaste jag vart med om. Man tror att man vart med om allt men det händer alltid något som slår det gamla.

Vi har precis kommit ut från Watergate vid cirka tre-fyra på morgonen och ska gå till Tresor för att se Afrilounge. Allt öldrickande har gjort att kissblåsan stressas till den yttersta gränsen och vi går tvärs över gatan till en gräsmatta för att lätta på trycket. SnyggMagnus börjar urinera när vi är på "säkert avstånd" från vägen och jag går förbi honom och pissar mot ett staty eller dylikt.

Helt plötsligt överraskas vi av en snubbe (cirka 25-35, till synes helt normal) som hoppar fram från snett bakom mig och slänger sig ner på knäna bredvid min urinbåge.

"Do you mind?" frågar han och kupar sina händer.


WTF?


"No, go ahead" svarar jag aspackad. Direkt börjar han frenetiskt dricka ur bågen som en Saharavandrare med en veckolång vätskebrist. SnyggMagnus ser hela incidenten från några meter och tar för säkerhetsskull ett par steg bakåt för att inte "skvättas ner".
Lika snabbt som snubben dök upp, så försvinner han igen med ett "Thank you!"


W T F ? ? ?


Detta har vi garvat överlägset mycket åt. Visst, det där med "skicka stolen" gjorde att vi fick utmattade magmuskler men vafan, det står sig ändå inte upp mot denna incident.


"Fan tog du ingen bild för?" skällde jag på SnyggMagnus några timmar senare.

"Vafan? Jag vart så jävla paff!" slängde han ut armarna.  
"Ja jo iofs, det blev väl jag också.." svarade jag och släppte ämnet.



Diverse kommentarer:


"Om jag ställt mig där och pissat tusen gånger så hade jag aldrig i hela helvetet kunnat gissa att det där skulle hända."

- ColinZeal


"Barmhärtigt av dig."

- SnyggMagnus.


"Haha, är det sant?! Isf är det där bland det äckligaste jag hört! =D"

- Agnes.


"Wtf.haha.crazy as fuck. tak me2berlin. so he jus drank ur pee, didnt suck ur dick??"
- Jay
Svarade henne:
"No, sucking dick would be too gay for him I guess."


"Hahahahahaha! Åh mudderfakk va sjukt! Nu vet jag vad jag har att vänta mig :-)"
-Soony, som ska till Berlin nästa helg. Och kissa i båge antar jag.


"Helt sinnes!!! :-D:-D:-D"

- Gunde

"Haha hur händer allt dig egentligen?"

- Sarah.


"Grattis.."

- Robotnik.


"Den stackarn var väl törstig? :-O"

- Danne.


"Hahaha. Bara du som råkar ut för sånt :-)"

- Laszlo


Han frågade rätt kille iaf."

- SnyggMagnus.


...och årets understatement:

"Klart otippat."

- SnyggMagnus.

Har funderat på hur jag hade gjort ifall jag hade fått frågan när jag var spiknykter istället och kommit fram till att fan, jag hade nog gjort det då också. Bara för att bocka av det så att säga. Plus att man kaaaanske upptäcker något nytt eller dylikt.

Med facit i hand så hade det  förmodligen bara varit sjukt akward istället.

Den känslan slapp jag i fyllan och istället försökte jag diskret låta strålen klättra uppför hans kind så att han inte skulle kunna skylla på att jag gjorde det med flit.

Kinda worked.



//ColinZeal



Om exakt en månad kommer nästa inlägg om samma koncept, tolv timmar i Berlin. Sjukhetsgraden kan knappast slås trots att jag planerar att dra SnyggMagnus till Berghain. Alternativt till ett annat ställe som jag inte vart på ännu. Pirajan kan få äran att ta oss dit.. *UPDATE* Det blir Dream Team som åker. Tedeschi ska också med. Vi tre har sjukt kul när vi festar ihop dom få gångerna vi gör det.


Mer om det sen, nu ska jag sova till måndagmorgon då jag inte sovit ett skvatt sen igår morse.


Kommentarer
Postat av: Anna Lilith

hahha vilka sjuka sms jag fick av dig :D

2009-03-01 @ 14:47:52
URL: http://wargaflicka.se
Postat av: Patric

Alltså .. jag .. näe

2009-03-01 @ 19:10:58
URL: http://blog.bejbi.se
Postat av: Ricard

If you gotta go you gotta go. Eller nåt.

2009-03-01 @ 21:37:08
URL: http://elgee.blogg.se/
Postat av: SnggMgns

Utebliven dokumentation klagar många på! Jag skyller på barmhärtighet även från min sida, killen såg så jävla törstig ut att jag inte ville störa med en flash. Sen av ren chock infann sig viss handlingsförlamning och jag tänkte inte instinktivt på att börja filma, utan "bara" uppleva. Sorry alla überkids, jag är uppväxt med eyes only. Jag passade även på att inte bli nedskvätt. Men kanske det främsta skälet, i efterkonstruktionens tecken, är ju exklusiviteten att beskåda denna speciella art, "golden boy", bland alla yttringar i storstadsdjungel, in full action!

Thanks for the tour, mate. One done, two to go!

2009-03-03 @ 12:24:42
Postat av: Acke

Jag skrattade så att jag tjöt när jag fick ditt sms, bokstavligen talat. Har aldrig vridigt mig så mycket av genuint skratt. Du är fan i mig i ett eget programkoncept för någon obskyr TV-kanal!

2009-03-03 @ 22:17:14
URL: http://ackeibutiken.blogg.se/
Postat av: Acke

Jag skrattade så att jag tjöt när jag fick ditt sms, bokstavligen talat. Har aldrig vridigt mig så mycket av genuint skratt. Du är fan i mig i ett eget programkoncept för någon obskyr TV-kanal!

2009-03-03 @ 22:19:24
URL: http://ackeibutiken.blogg.se/
Postat av: ColinZeal

Hahaha!!! Tack för dom vänliga (?) orden. :P SMS:et som Acke och flera andra läste löd som följer (på fyllesvenska, skriven på väg till Tresor) :



"Kom ut från watergate och pissar På gräsmattan utanför. 30 meter därifrån. Tittar på magnus och helt plötsligt kommer en snubbe och slänger sig ner på knäna framför mig. Han börjar håva i sig urinet med sina kupade händer. Magnus tar några steg tillbaka och bevittnar hela grejen. Chockad och helt övertygad över allt som hänt hittills. :P sjukt!"

2009-03-03 @ 22:39:31
URL: http://www.colinzeal.se
Postat av: Klayben

Bra påhittat ! Tydligen många som tror att det där har hänt på riktigt. Själv förstår jag att det bara är för att locka läsare till B-loggen.

2009-03-04 @ 14:37:43
Postat av: ColinZeal

Nä du Klayben, man får läsare genom att vara apsnygg ung brud som är helt ointressant. Tänk dig Kenza Zouiten. Man får inte fler läsare genom att vara en maybe-30-årskrisande ful kille som pissar okända män i munnen i Tyskland.



Nu blev det plural där med urinerandet men du vet vad jag menar.

2009-03-04 @ 14:54:25
URL: http://www.kenzas.se/
Postat av: panthern

haha du, dra mig mig på en tripp en gång!!!

2009-03-05 @ 20:46:35
URL: http://ihpep.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0