Blümchen!

"Är det där en tjej eller kille?" frågar Tedeschi om figuren som liggandes blir påsatt på bordet mellan oss. Den rakade skallen gav förhoppning om att det var en av dom halvrakade tjejerna som var heta enligt frågeställaren. Osäkerheten kommer från att det knappt finns ljus i rummet vi är i...

"Du måste känna på huvudet." svarar jag.

Sen NÄR är det, det bästa sättet att bestämma någons kön?

Made sense back then I guess..

 

Låter som en David Lynch-film när jag läser om det där. Det enda som saknades var en dvärg som pratade baklänges.

Men det här var ingen film, det var i princip det mest surrealistiska vi varit med om.

Bäst att jag börjar om från början.

 

Prolog:

En viss Rikard från Jönköping kommenterar mitt inlägg med "10000 Tyska Bögar":


"Fråga mig inte hur jag hittade den, för det kommer jag inte ihåg. Men det är nog 3:e gången jag läser det här blogginlägget. Det är så jävla klassiskt.
Det blir lätt berlin i vinter för mig iaf, staden verkar episk."

 

Episk är inte allt staden är...
Surrealistisk och fördomsfri är två andra egenskaper bl a.

Här kommer nästa inlägg som han, denne Rikard, kanske också kommer gilla.



 

BLÜMCHEN!



Sverige:

"Vad har ni för kodord då? ....det måste ni ju ha?" frågar syrran oss från förarsätet. "Oss" i egenskap av mig, Tedeschi och SnyggMagnus.

Förslagen började hagla tills "Blümchen!" från Tedeschi vann.
Kodordet skulle ropas ut för att påkalla uppmärksamhet, skärpning eller dylikt. Det var vår verbala röda knapp. Och detta skulle behövas med facit i hand.

Som för att bevisa att syrran och jag delar blod så kom hon med ett förslag på kodord men denna röstades ner för det mer blommiga alternativet.

Hennes förslag var "Durchfall". Tydligen tyska för "diarré". Jag var lika stolt som "EW!" över henne vid det tillfället. My sis, the best humor in the världen för fan.

 

Applåd!

 

SnyggMagnus ska öppna en öl åt mig i baksätet. Jag ger honom mina hemnycklar (hemnyckel + nyckel till postboxen) att öppna med eftersom vi är för orutinerade för att ta med oss flasköppnare.
Då postboxnyckeln riskerade att vara för klen för att bända upp en kapsyl med så uppmanar jag honom att:

"Ta den grova."

....efter en kort paus exploderar alla i garv och jag slänger fram:
"Hoppas det var sista gången man sa det den här helgen!"
Garvet fortsätter.



På Skavsta undrar Tedeschi och SnyggMagnus ifall det brunnit i huvudet på mig när jag med armarna flaxandes springer efter syrrans bil när hon sladdar iväg hemåt med bredställ. Dom visste inte det jag visste, nämligen att min mobil glidit ur fickan och lagt sig på baksätet. Det var det sista jag såg när dörren gick igen och däcken började skrika.

 

Mobilen innehöll min biljett till Berlin så den var absolut vital för att våra tolv timmar i syndens stad skulle bli av denna lördag natt.

Det var lönlöst att ringa upp min mobil då hon, så fort hon blivit av med oss, drog upp volymen på bilstereon till elva av mina trancelåtar som jag bränt till henne.

 

Hade inte hennes nummer i huvudet men hemnumret hade jag tack o lov. Där satt gubben hennes och vaktade huset när jag ringde upp.

 

Tack vare honom fick jag tillbaka min mobil (Hail all men! ;-)) och resan som knappt börjat, kunde fortsätta.




Skavsta Inchekning:

"Fan tog du inte "Check In Online" för?" frågar SnyggMagnus mig.
Detta kunde sparat mig ytterligare en hundralapp från dom redan snorbilliga biljetterna då jag checkar in på planet hemifrån.

"JAG KUNDE INTE GÖRA DET!" skrek jag tillbaka i huvudet, sjukt less på att få frågan för tusende gången. + att jag har råd att betala den hundralappen. För fan!

"Nä, jag kunde fan inte göra det av någon anledning." svarar jag lugnt. Igen.

 

Incheckningsbruden:

"Ser inte ut som att du checkat in?"

WTF? DET GICK JU INTE!!!

 

"Jag behåller ditt pass och boardingkort, betala där borta och återkom så får du tillbaka allt."

-tthefuck?

 

"Vill du checka in för hemresan också? Då kostar det dubbla."

"Vad kostar det checka in?"
"220kr så det blir 440kr sammanlagt."

Hela resan ända tills check-in hade hittills kostat mig 219kr
Så svårt eller bittert har jag inte svalt på sjukt länge.

Detta tyckte SnyggMagnus var jätteroligt. Precis som följande bilder:

"Är det inte han från X-Men som...."

 

X-men

 

"...startar elden?"

Sämst.

Men det hindrar inte denna komiker.

 

Han utmanar karma med följande kiii-oskvältare:

Han visar upp Ryan-Airs blad för färdkost. Den innehåller bl a detta smarriga frukostförslag:

 

Baaaaap

 

"Imorgon bitti... Hot Breakfast..." och sen byter han till ljudet av spya: "Buaaaap"

....men han har utseendet till sin fördel och är social. Så vi gillar han trots allt. Han får hänga med för att vi är snälla mot honom och han dito.




Berlin:

Väl i Berlin käkar vi jävligt gott och sen börjar vi knata mot Berghain som killarna bestämt sig för att uppleva. Hade ju som andra planer då jag är som "klar" med stället. På Grünwaldstrasse möter vi två brudar varav den ena tittar på mig och säger:
"Hi."


Jag saktar ner, tittar bakåt och stannar. Tedeschi och SnyggMagnus märker att dom tappat mig och vänder sig om. Inte första eller sista gången som Magnus råkat ut för detta med mig i sitt sällskap. Dom ser mig gå fram o prata med tjejerna. En stund senare drar vi vidare med tjejerna till en bar som ser ut att vara inredd för en 60-tals spionfilm.

Efter en öl så föreslår tjejerna att vi ska lämna Öst-Berlin och dra till "Cookies" i Mitte.

 

Brudarna

 

"Ja göm din fula fejja, bara jag som är snygg av oss två! ...cunt!"



"Cookies", eller "Milk" som Tedeschi vill komma ihåg namnet som, verkade vara ett s.k. svenneställe som det kryllar av i Sverige. Och kollar man på youtubeklipp därifrån så verkar det stämma in på pricken. Fast med bättre musik dårå. Men varför skulle man åka till Berlin för att få uppleva insert-hetaste-utestället-i-din-svenska-skitstad för?

We´re surely not the kind.


"Äääääh ska vi banga?" frågar jag.

Med 3 mot 0 bestämmer vi för att skita i brudsällskapet och dra till Berghain - Stället som brudarna rynkat näsan åt tidigare under kvällen. Detta bestämmer vi oss för när vi köar för andra gången, nu vid garderoben, efter att ha betalat inträdet på 10 Euro.

När vi kommit ut så springer ena tjejen ikapp oss med nästan panik i halsen och frågar vart vi ska. Med dåligt samvete, för att vi dumpar dom, säger vi att vi skulle till Berghain. Hårt baby.


Ok, för att man är en mes så bytte jag faktiskt numret med henne och lovade att vi skulle komma tillbaka om blotta tre veckor, vilket stämmer. Sen har vi messat under veckan där jag bl a sa att vi gillade stämningen på Berghain, då vi tre var bögar - Which is a Total lie.

Hörde inte av henne på flera dagar efter det förrän hon messade imorse med:
"Hey sorry-i ran out of credit.Do you have msn?here is my email:..."

Happ, inte blir man av med henne ens om man hävdar att man är bög så jag svarar:

"Msn? I would love to but magnus gets so Fucking jealous... :) (love that, it´s kinda hot you know :P) I´m sure you understand, sorry love :)"

 

Sen dess har jag inte hört något.

"Magnus, du VET att vi kommer träffa dom nästa gång vi är i Berlin, så du får spela lite svartsjuk om dom kommer fram o pratar ok?"
"Hahhaha!! Jag fixar det!" säger han och asgarvar i luren.
Perfekt, a true friend always watches ones back.

(Hey what huh? Don´t go there!)



 

Berghain:

Jag visste att jag aldrig blivit nobbad att komma in på Berghain.. Det är ju både bra och dåligt kan man säga. Men med SnyggMagnus och Tedeschi visste jag inte riktigt.. Var lite orolig för att dom kanske ansågs vara för hetero eller dylikt? Jag har ändå utseendet till min "fördel" eller vad fan vakterna reagerar på. Så jag såg till att drilla dom rätt bra i kön.

"Skapa ingen uppmärksamhet och se lugna ut ok?"
Jag chansade helt enkelt på vad jag trodde och hört ska funka.

 

Väl vid vakten får jag frågan:
"How many are you?"
"Einz." svarar jag.

SnyggMagnus är Frank Sinatra (helt cool) så han reagerade inte över svaret men noterade dock Tedeschis fysiska helkroppsryck och förvirrade min. Tedeschi hör sedan:
"Zwei." från SnyggMagnus så är dom inne vid muddringen.

Innanför beryktade Berghain, efter den rigorösa genomgången av allt man bär på sig, så hör vi "KAMERAAAA!" två gånger (Min och SnyggMagnus Canons beslagtogs omedelbart) innan vi är inne.

Då uppdaterar jag direkt min Facebook:

"Kom in på berghain med två heteros. ;)"

Tre personer som tryckte på "Gillar detta." direkt... Tre för många för dom misstolkade det jag egentligen menade.

I´m not, THAT gay.

 

Börjar guida dom runt på stället och hinner inte längre än att ta en vänstersväng efter första baren på nedre plan när jag hör:

"Du Niko? Det luktar..." avslutar den ena och den andra tar vid: "...bajs."
Mina kumpaner kompletterar varandra jättefint. Vad sött. Läge att upptäcka det på Berghain liksom.
"Hmm.. Det gör det fan." svarar jag.

"Nybajsat." säger SnyggMagnus.
"Hmmm.."


No wonder.

Klubben i källaren (Lab-oratory) som jag nämnde i ett äldre inlägg, där rören från urinoaren ledde till källarlokalens duschanordning, hade som vanligt temakväll.

Kolla raden längst ner för den aktuella kvällen (28.03.09):

 

Lab-oratory

 

Blöööörgh!

Eller som SnyggMagnus avslutade innan vi smet upp på andra våningen för att slippa den speciella odören:
"Dom verkar ha haft skitkul."

Ridå. Som straff skulle vi tvingat han vara kvar på nedre våningen.

 

ColinZeal:

Vi missade Lab-oratory den 8:e Mars..

"Stink - armpits, body odor, smell the men"

:S

Tedeschi:

Äh fy fan

ColinZeal:

man vet ju hur man själv reagerar när man luktar turk i armhålan.. blööörgh




Våning 2:

Vid Main Floor hittar jag ett ställe som jag inte sett tidigare. Eller sett o sett, det var Earth Hour där hela helgen. Någon ljusglimt från dansgolvet bredvid den avslöjade 10-15 killar som sög av varandra, satte på och en som låg på en hängmatta näck med röven väntandes på action.. Ja. Det luktade kuk i det mörka rummet.

Detta reagerade inte smått förkylda Tedeschi på men han kommentar ändå när han kommer efter mig:
"Blümchen! Blümchen! Blümchen! Blümchen! Blümchen!" när han kände vibbarna i luften.


Men han vande sig till den grad att han slängde ur sig följande dagen efter:

"Helt sjukt! Jag hade aldrig trott att jag skulle stå 30cm från två killar som sätter på varandra. Och att min reaktion skulle vara att dricka mer öl och önska mig en chipspåse."

Eller "vande sig" kanske var lite fel formulering?




Berättade för Mr T på måndagen:

"Någon av SnyggMagnus eller Tedeschi såg fem killar åka tåg på Berghain..."

Märker att han stirrar på mig och fattar inte så jag känner att jag måste klargöra:

"Ja, nakna då."
"Jahha! Hahhaa!! Jag tänkte det var fem killar som hoppade på ett tåg på stationen. Det kan man ju se i den här hålan så vad är det för speciellt med det?"
"Haha ja nä, men då uppstod en diskussion mellan oss tre ifall det var bättre att stöta synkroniserat eller asynkroniserat? Som att skicka en våg."

"..."

"Vågen var nog bäst kom vi fram till." avslutar jag.




SnyggMagnus berättar för mig om sitt toabesök.

"Så jag gick in i ett bås och såg till att låsa ordentligt efter mig. Dubbelkollade att det var låst osv. Man vet ju aldrig."
"Uhu?"
"När jag är klar, så öppnar jag dörren och stiger ut. Då är det en snubbe som direkt tränger sig in där jag varit. Det är nästan så han ålar sig in där då jag knappt hunnit ut."
"Ok...?"
"Jag vet inte men.. Känns inte riktigt som att han var pissnödig eller så..."
"Hmmm.. Alltså.. Om det ska hända någonstans så är det väl på Berghain." svarar jag fundersamt. Vad som skulle hänt? Fan vet jag? Inget normal iaf...




Tedeschi till mig senare på kvällen när jag frågade ifall han kunde täppa till mina luckor sista timman:

"Du försökte sälja mig till en neger som du pratade med i the dark room. Han var kåt på mig o du ba: "I´ll ask him". Sen var du som: "Men kom igeeeeen dååå?"... Vafan jävla Judas, jävligt Blümchen på den." sa han och garvade.

"I did?  Vad mer missade jag?"

Sista Jägern var den man skulle ha undvikit helt enkelt. Sällan man vet det på förhand.

"Hahahah, precis innan du försökte sälja på mig den där killen så stod vi på vardera sida vid ett bord, där någon låg framåtböjd och en annan jobbade på bakom. I ljuset såg det ut som ett par tuttar så jag frågade dig ifall det är en tjej och fick svaret:

"-Du måste känna på huvudet."

Då känner jag på huvudet och du frågar:

"Är det en hon??"

Du får ett tillbaka ett besviket:

"Neeh..."

 

ColinZeal:

Va? Vart var det här?

Tedeschi:

Det var precis vid ingången så det kom in en del ljus, trodde det var en tjej först det var därför jag frågade, siluetten såg ut som ett par bröst. Hoppades på att det var en av de där tjejerna med halvt rakade huvuden, kommer du ihåg dem?

ColinZeal:

eeeeeeh nä?

Tedeschi:

Hahahah, ja...det var ett gäng på tre tjejer som hade så. Jäkligt läckert! Ena halvan rakad, dreeds eller nått liknande på andra halvan

ColinZeal:

hmmm.. weiirrrrd. men så är så mycket annat i berlin också så..

Tedeschi:

Hahah, ja i sammanhanget var de väl så ordinära att du inte ens la dem på minnet!

ColinZeal:

jag la ju inget på minnet sista tiden. vart såg vi dom?

Tedeschi:

Hmm, vet att det var samma plats som jag pratade med en tjej från Sthlm som firade sin 30-års dag =) Om jag inte minns helt fel så var det vid stora dansgolvet, till höger om DJ-båset, från hans sida sett, om det fanns en liten platå där i hörnan som de stod och dansade på

ColinZeal:

var hon snygg?

Tedeschi:

Dom rakade flickorna? Dom var så jäkla fel att det blev rätt!




Jag var så out of it vid den tiden men vid ca 05:00 märkte SnyggMagnus att någonting hände i lokalen. Han kunde inte ta på det men det var definitivt något som var annorlunda.
"Det var som i "From Dusk till Dawn", då alla blir vampyrer" chimar Tedeschi in med: "Det hela spårar ur på något sätt."
"Ja!" får han som svar.



Vi såg något jätteäckligt också kommer jag ihåg. Jag hörde en brud stöna till och tog en snabb höger in i en korridor och gick tre meter tills jag skulle svänga vänster. Där ser jag två tjejer och två killar ha en ormgrop. Ena killen pullade sin tjej väldigt offensivt.

Gud så äckligt!!!!!!!!!!




Själva slutet var ett kaos. Jag står utanför Berghain och messar kompanjonerna om att vi missar flyget om dom inte sliter sig. Samtidigt uppdaterar jag Facebook med:
"Hoppas SnyggMagnus och Tedeschi hittade ut.. I did.. . :p"

 

26 minuter senare uppdaterar jag en gång till med:
"Blumchen!"

Detta var det sista som jag fick ur min mobil innan batteriet dog.

 

Vet inte exakt vad som hände under dom 26 minuterna men jag hittade en bild i min kamera:

 

Sötis utanför Berghain

 

Jag kanske hade trevligt sällskap? Söt var hon iaf.
Skönt att veta att reptilhjärnan har bra smak ibland och framför allt att den fungerar när det väl eventuellt gäller.




SnyggMagnus filmade mig o Tedeschi under taxiresan till flygplatsen. Tedeschi höll en fyllemonolog om Berghain:
"Jag kände någon som röck i mig.. Det är ungefär den här när man går vilse när man hör.. man kör mörka leken. Sen hör man någon ba: "BLÜMCHEN! BLÜMCHEN!" Plötsligt är det nån SOM RYCKER I EN (kameran skakar)... Och sen är man ute på dansgolvet igen.."
"Aiiit aiiit?" svarar jag med min otroligt släpiga och rossliga fylleröst.
"Vad var det som hände? ...är jag befruktad?"
"Aaa, förmodligen så är du det Tedeschi" sätter jag punkt för den Berlinresan.



Tedeschi om Berghain:
"Jag är INTE klar med det där stället."

 

Ungefär så tyckte SnyggMagnus också. Båda var sjukt fascinerade över den helt surrealistiska stämningen som infann sig när man väl beblandade sig med folket därinne.




Flyget:

Tedeschi vaknar av att jag sparkar till hans ben:

"Toalett."

Nästan vid toaletten blir jag stoppad av en flygvärdinna som säger:
"Sir, please, we´re landing the plane."
Suckar djupt besviket och surar ihop. Sparkar till Tedeschis ben igen och han frågar:
"Redan tillbaka?"
"We´re landing the plaaaane..." hånar jag flygvärdinnans röst och avslutar med the kicker:

"I`M gonna land this fucking plane!"

Sätter mig direkt efter det och tittar på Tedeschi för att möta hans frågande blick som för att bekräfta, "ja, det lät jäääävligt fånigt ok, radera det ur minnet please?"

He wouldn´t så resultatet blev att vi skrattade så vi kiknade åt kommentaren tills planet landat.



 

Sverige, Skavsta:

Vi väntar på bussen hemåt när vi sitter utslagna ute i den friska luften. Två timmar har gått sen vi landade när Tedeschi upptäcker hur mycket tid det är kvar tills bussen ska avgå.


Det där oerhört slitna garvet som går på reservaggregatet, yo.

Som sagt, vi förflyttar oss inomhus och sitter utslagna i cafeterian.

 
En tjej i 13-15 årsåldern går förbi vårt bord och klagar:

"Mammaaa.. Jag glömde min nalleee..."
Då höjer Tedeschi på huvudet och konstaterar:
"Äe fy FAN va porrigt."
Jag och SnyggMagnus vek oss dubbelt.


//ColinZeal


PS Nästa resa med oss tre till Berlin, den 25:e april, har "Lab-oratory" temat:
"Sewer System" (avloppsystem) - Inget bra kan komma med den benämningen.
Och nä, vi ska inte dit. Även om det kittlar lite att få veta EXAKT vad det temat innebär...

Resultatet blev det här: Berlin 9 - Berlin HARDER


Kommentarer
Postat av: Louise

Fan vad mycket sjukt dina ögon har skådat. Jag är inte det minsta avundsjuk. Klarar mig bra i livet utan Berghain. Hu. bra att veta vad det är om någon föreslår att vi ska åka dit. Då kan jag snabbt säga; NEEEJ TACK.

2009-04-06 @ 19:34:13
URL: http://straightfrommyheart.blogg.se/
Postat av: Agnes

Bara så att du vet så är jag avundsjuk som fan. Inte på din resa, guud nej =)

Men på att ni killar kan säga att ni är bög och bli av med efterhängsna tjejer, medans om vi tjejer säger till en kille att vi är lesbiska, då jävlar slipper vi dom ALDRIG.



Och du, jag tror att jag tar tillbaka det jag sa om att jag gärna skulle hänga med till Tyskland med dig ;)

2009-04-06 @ 20:55:51
URL: http://anangelsdiary.blogg.se/livet
Postat av: Helen

OMG!



Ingen, INGEN, förutom du kan lyckas med allt detta!! =D



Så sjukt, så förbannat sjukt kul att läsa.

Blir nästan mörkrädd, men samtidigt något fascinerad över att det ens existerar! ^^



Mer!

Mer sjuka upplevelser åt folket!!

2009-04-06 @ 21:33:40
URL: http://svartsmurfen.blogspot.com
Postat av: Patric

Är det bara jag som blir mer och mer sugen på att åka ner? ;)

2009-04-06 @ 21:36:47
URL: http://blog.bejbi.se
Postat av: Agnes

Det vore en fördel om man mindes mer än dom få sekvenserna. Då hade jag också kunnat skriva en hel roman om det ;)

2009-04-06 @ 23:05:27
URL: http://anangelsdiary.blogg.se/livet
Postat av: Tedeschi

Försöker hitta en lämplig outfit inför nästa resa, har troligtvis hittat en vinnare i länken nedan!



Dela på frakten? Anyone? Nähe...





...det finns inga dåliga väder.

Postat av: Julle

håller med patric... finns nån slags skräckblandad förtjusning inför detta som gör att man kanske skulle vilja åka ;)

2009-04-08 @ 15:45:40
Postat av: Syrran

Hahahaa!!



Låter som om du fått några som blivit "med-beroende" med dig...farligt att åka till Berlin tydligen, ni vill ju bara ha mer...

Se upp med vad ni önskar! ;-)



Och nästa gång - se till att telefonen är laddad, avsluta INTE kvällen med att uppdatera Facebook med "Hoppas SnyggMagnus och Tedeschi hittade ut.. I did.. . :p" (dvs att du nu är själv därnere...) och "Blümchen" (dvs...ja, vad som helst/tolkningsbart!). Blev ju liiiite orolig där!

2009-04-10 @ 20:33:24
Postat av: ColinZeal

Sorry sis, won´t happen again...

=P



Ni andra, ni är för jävla mesiga eller sjuka i huvudet!

;)

2009-04-10 @ 22:11:44
URL: http://www.colinzeal.se
Postat av: Mimmi

Håhåjaja, vilken rapport. Förundras över att tre "straighta" killar åker till Berlin för att vara fulla på bögklubb. Och tydligen dessutom planerar att göra om det?

2009-04-13 @ 12:35:15
Postat av: ColinZeal

Well, om jag får bestämma så kör vi dom planerna jag hade för den här resan nästa resa. Det finns annat roligt/spektakulärt än Berghain i Berlin. God-darmit. :P

2009-04-13 @ 12:38:17
URL: http://www.colinzeal.se
Postat av: Anders Sjöholm

Detta är så sjukt beroendeframkallande läsning....

Episka inlägg Niko <3

2011-02-26 @ 15:23:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0