Das Deutsche Arschloch (sista ordet = rövhål)

Polackpolaren Tedeschi undrade om jag inte kunde uppdatera han om läget i matchen mellan Tyskland och Polen i EM.
"Suure thing dude!" lovade jag i fyllan natten innan och blev svagt påmind av det löftet när matchen väl började på söndagkvällen.

Tyskland gör sitt första mål och jag börjar knappa det ödestigra meddelandet till Tedeschi som pga tågresa inte kunde följa matchen live:

"20 min, Podolski 1-0 öppet mål efter passning av Klose. Inget jubel från målskytten. Polens bästa chans hittills var ett högerinlägg som rann igenom straffområdet. Antar att dom polska anfallarna inte hann upp ur kolgruvan i tid. "

Hans svar:
"Va fan! Jag sa att jag gärna ville ha matchinfo men du behöver inte kissa på mig när jag ligger ;) Kolgruvearbetare =)"

Senare gör samma polackfödde Podolski mål igen, efter en vad som räknas som en passning från den andra polackfödde anfallaren, Klose. Lukas Podolski trycker medvetet bollen upp i krysset.

Tedeschis något bittra svar på det:
"Vilka horor dom där två är..."

I Sverige noterar min kollega Mr T (från den extremt analfixerade avdelningen Kåtings) att TV4-kommentatorn säger:
"Det är oftast ledigt i krysset."

Han kan knappt sluta fnissa när han berättar detta för mig dagen efter matchen.

Kommentarer
Postat av: DarkMemphis

I don't get the title ^^

2008-06-12 @ 16:57:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0