Hustomten på företaget

Ringer upp Jidderdal på huvudkontoret.

"Du? Det finns ingen 5924 på 628.." börjar jag.
"Asså? Det var faa-aa-aan..." börjar han och fortsätter med sina berömt galna verbala uttryck:
"...ska vi seee.. TJUPP...... TJUPP...... TJUPP......" 
 
Vafan? tänker jag.

"...du vet datan är så jävla seg. TJUPP......  TJU-NNU! Vi får se vad det för-A! Det har blivit en kalamashajka där.. ska vi se. Mömm mömm mömm... Om vi lägger till hundra där så blir det VIPP!" så hör man hur han trycker på Enter.
"Ja, nu finns dom där. Då lägger jag in det direkt så blir det bra."
"Jajajaförfan, gör det så blir Carina nöjd."
"O fan? Kommer jag göra en kvinna nöjd? Det var länge sen.."
"Aråförfan. Jag ska hälsa." avslutar han med ett fniss innan han slår luren i örat på mig.

Snubben är egentligen pensionerad (som förklarar hans 20-talsuttryck) men jobbar kvar... för att...
...nånting.

När företaget, som han jobbar för, köpte upp vårt företag så skulle han besöka vår arbetsplats. Med raska steg gick han förbi vakten utan att anmäla sig varpå vakten röt till om att på det här stället, här rådde anmälningsplikt.

"Det är ju för fan vi som äger hela stället!" hade vakten fått som svar innan han fortsatte vidare.

Jidderdal, klart skön snubbe.

Kommentarer
Postat av: Dix

Tack för hjälpen!!
// Dix

2007-09-26 @ 22:18:19
URL: http://dioxine.blogg.se/
Postat av: Tedeschi

Jidderdal = Respekt

2007-10-07 @ 17:09:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0