VM2006 - Dag 4 (Matchdag, förfest)

Läs föregående dag här:
http://colinzeal.blogg.se/2006/july/vm2006-natt-3-forsta-natten-i-dortmund.html



VM2006 - Dag 4 (Matchdag, förfest)

”Va?”

Vaknar vid tolv av att SnyggMagnus visar den här för mig och undrar vad det är för nåt:

Tyskpresent

”Jag vet inte. …eller ska jag veta det?” undrade jag och försökte komma ihåg vad som hände kvällen innan. The Village, puben, tyskvarianten av Janne Loffe Carlsson, Tvåmeterstysken, ok?
Fingrade lite på objektet och noterade att den var ihålig och tillverkad av mjukgummi. Storleken var precis så man fick in två fingrar. Säkert nåt sexuellt relaterat.
”Nä, vi undrar vart den här kommer ifrån…”
”Nä, jag har aldrig sett den.. Säker på att tvåmeterstysken inte lirkade in den i röven på dig då?” frågade jag SnyggMagnus och flinade. Han garvar som svar och byter ämne till att han precis blåst 0.33 på alkomätaren. Klockan tolv på dagen. Vid 0.20 är man skyldig för rattfylla i Sverige. I Tyskland är gränsen uppe på 0.50. I Italien och Storbritannien är gränsen uppe på vansinniga 0.80!
Den promillehalten och så står han där med en öl i handen med siktet in på dag två.

Vi gör oss i ordning för att ta oss till Alter Markt och noterar att den sönderfrästa grisen, han som koordinerar alla husbilar på campingen, är verkligen chockrosa av bonnbrännan.

RosaArm

Ovanligt nöjt leende efter att ha fräst till det så illa som han lyckats göra. Och ändå går han i den brännheta solen utan något som helst skydd. Eftersom långärmat inte var att tänka på denna dag heller så kan man ju säga att solfaktor 52 inte hade hjälpt mer än en karensdag i det här skedet.

RosaVader

Vi försökte hetsa varandra att kuta fram till han bakifrån med en piska och snärta honom på vaderna. Men istället blev det att vi sörplade i oss lite frukost-öl . Det kallades för frukost-öl bara för att det var frukosttider just då. Frukosttid bara för att man var nyvaken. Oavsett tid på dygnet.

Laa-hur-sch kommer tillbaka från duschen och sa att det pågick en tävling där. Tävlingen gick ut på att två killar tvålade in varandra med duschtvål och den som först fick stånd, var bög. Vem som vann, eller vad han vann, förtäljer icke storyn.

På väg till tunnelbanan åker bilar förbi oss med olika länders flaggor fastklämda på fönsterrutorna. Dom tutar för att hälsa när dom ser oss och vi vinkar tillbaka och njuter av den grymma VM-stämningen.

0331

Tänkte först att jag var väldigt full men nä, det är en Svensk polis. Dom olika deltagarländerna hade skickat dit poliser som skulle hjälpa ”sina” supportrar med vägbeskrivningar och fingerkrok mot dom andra supportrarna... om det skulle behövas.

0333

På väg över horgatan från HaubtBahnhof på väg mot Alter Markt. På väggen till höger på bilden ser man en nästan transparent jättebild på Dortmunds fotbollspublik. Dom svartgula Borussia-fansen ackompanjeras av en massa blixtar i realtid. Det blixtrade precis hela tiden. Riktigt läckert arrangemang.

0334

Lite till av väggen och en linslus. Ska alltid tränga sig med i alla bilder jag försöker ta. (Skäggiga saken nere till höger då. Spela oskyldig, gör det.)

0340 ny

Folk precis överallt och god stämning hela tiden. Mest för att killen med ölet nere till höger köpte ut och delade ut gratis öl till precis alla. Eller inte. Och det där med linslusen igen. Nere till vänster den här gången. Han är slug som satan och byter hörn den här gången.

Vi såg en svensk som såg ut att vara extremt bakis luta sig över en reklamskylt som stod på gatan.
”Du ser hängig ut.” sa jag till honom när vi gick förbi och SnyggMagnus brast ut i ett skratt och skrek:
”Fy fan vad kasst!!”
Jag blev lite småstolt. Dubbeltydiga skämt är sämst. Jag menar bäst!

0341

Tyskar utklädda till Trinidad&Tobagoneser. Eller vad heter dom? Buuu! Heja på ert eget skitlandslag.

0347

Senare den här dagen hamnar jag och SnyggMagnus bakom det där svarta till vänster på bilden.
”Vart är negern?” sa cosnus när hon stuntläste (korrekturläste) den här texten.
”Ahaaa.. Tyget till vänster.” insåg hon sen.
Det man ser härifrån, cosnus, är baksidan av en scen. Men mer om det senare.

Dags för en ”detour”.
Jobbade på bion för ett par kvällar sen (tidsmässigt innan kvartsfinalerna) och berättade för min gode vän Tedeschi i telefon:
”…så Arla här på bion sa att hon ville tatuera mig…”
”Tatuera?”
”…ja med en tuschpenna då. Så hon ritar en G-klav på min arm. Yay. Sen blir det min tur-”
och direkt avbröts jag av Tedeschi:
”Aaa jaaa jaaa och du ritade en snopp. Fy-”
”-va?”
”-faaaaan vad typiskt dig Niko! Rita en snopp! Moget!”
”No I didn´t!”

Snopp

”Jag trodde också det” avbröt cosnus mig i telefon när jag berättade om Tedeschis sjätte sinne.
Pfyff! Eller hur? Komplott.

Tillbaka till Dortmund.
Alla i gänget börjar bli hungriga och frågar sig vart man ska äta. Hamburgare hade man redan hunnit käka två gånger på tre dagar så ingen var riktigt sugen på det. Så det blev korv vid ett välbefolkat korvstånd. Beställer Bratwurst om jag kommer ihåg rätt och lite pommes till det för att inse att jag inte är ett dugg hungrig. Vafan?
Korven ser mest sjuk och missfärgad ut och ser att krylla av diverse sjukdomar men den smakade gott trots det. Riktigt kryddig och god. Tog några tuggor och kastade resten.
Bild på måfå:

0364

Eat it hard...
Bilden ovan ger intressanta reaktioner.

Tjejpolaren cosnus:
”….va? Jaha? En tjej som äter korv?”

EllosLinda:
”Korv är äckligt.”

Baba, den sluskige ungraren:
”Hehhehehe…” med ett insinuerande skratt som ökade ju mer han tittade på bilden. Notera att han inte släppte blicken förrän jag tog bort bilden.

Frej:
”Hehehe… Klockren! Hon har format läpparna precis som om hon skulle ta emot...”

Andra killpolare har brustit ut i ett brett leende.
Sen har vi ju självklart avvikande svar som t ex Tedeschis:
”jag vet inte om vi tänker på helt olika saker eller om jag mer ur form än vad jag trodde, men min första tanke var....fan vad korven ser äcklig ut...”
Utan tvekan, ur form.
Vad tänkte ni andra på? Kommentera gärna längst ner efter det här inlägget. Skriv också om du är tjej eller kille så får man intressant statistik om det hela.

Vi anländer till Alter Markt och njuter av stämningen. Det är fest och dom svenska fansen som dominerar i antal, mest för att det är den officiella samlingsplatsen för oss, sjunger allsång.

Som i det här klippet:
ftp://abpg:[email protected]/mov/Dag_4_-_Zlatan.mpg
Högerklicka och välj ”Spara mål som…”
Ca 5Mb. Mpg.

Efter ett tag bänkar vi oss i solen och tar bilder på dårarna och vansinnet man bevittnar.

0352

0390

ftp://abpg:[email protected]/mov/Dag_4_-_Henke.mpg
Högerklicka och välj ”Spara mål som…”
Ca 8Mb. Mpg.

Kuriosa om senaste klippet. Det sista man hör i klippet är SnyggMagnus som ensam sjunger ”En Henke Larsson!” för fullt eftersom han är för full för att haja att allsången är slut när den är slut. Ungefär som Homer i avsnittet med ”The Monorail” där hela Springfield sjunger allsång om det planerade pendeltåget. När alla samlats vid stadshusets trappor och avslutat den koreograferade dansen och sången inför oss tittare så fortsätter Homer ensam: ”Mono-” och avslutar med sitt patenterade ”D´OH!” när han fattar att han gjort bort sig. Ibland överträffar verkligheten dikten. Eller att SnyggMagnus överträffar snarare ett brilliant manus av Conan O´Brien.

0414

Känner mig helt normal på det här torget då jag nästan vägrat dricka alkoholhaltiga drycker eftersom jag planerat se matchen och ville komma ihåg den i detalj.

Laa-hur-sch och Kungen hade biljetter till den sen tidigare till skillnad mot oss andra. Hade bestämt mig dagen innan att jag ville uppleva den här arenan som är, förutom Münchens luftballongsarena, den mest spektakulära av dom alla. Alla fotbollsspelare vill spela på Borussia Dortmunds hemmaarena. Westfahlenstadion som den heter under VM. Branta läktare, över 80000 platser i Bundesliga (66000 i VM), nära till planen, högt, och den intima känslan gör den till en fantastisk upplevelse. 77000 hade arenan i snitt säsongen innan sägs det. Helt otroligt. Ska jag flytta till Tyskland så blir det Dortmund.
(Men då ska jag också få obegränsad tillgång till sexiga lederhosens av den tyska staten.)

”Den här matchen måste jag se på plats.” tänkte jag och bestämde för att lägga hela min biljettbudget på den här matchen. Skiter i Berlinmatchen (mot Paraguay) för den arenan suger med sina löparbanor och allmänna sughet. På sämsta platsen sitter man ca 40 meter från planen. Helt oacceptabelt. Den byggdes på 30-talet så den håller inte måttet för dagens fotboll. Och Englandsmatchen hade jag ju redan biljett till. Så, minst 700 Euro (runt 6500kr) kunde jag tänka mig att lägga på en biljett på svarta börsen för att bevittna Sveriges tappra mot Trinidad&Tobago.

Vi ska lämna torget i ett tåg för att ta oss till arenan och för att hitta dit lättast så hade tyskarna rullat en två centimeter tjock röd matta hela vägen fram. Vi pratar ca 3km. Mattan var fastbultad på trottoaren.

0423

0418

Kamera

0438

0441

0443

0444

0446

0450

0453

0467

0470

0471

0480

På vägen dit fick jag tag på en biljett för €250. Kategori 1-biljett också. Su-weet!

Vid arenan var det kaos. Den tyska effektiviteten var som bortblåst. Jag skulle in på ”Green Sector” enligt biljetten men det fanns inga skyltar någonstans när man närmade sig arenan. Och det var minst 20000 pers som skulle in mot samma håll som en själv. Först när man kommer fram till insläppet där dom muddrar en så stod det skyltar om vilken sektor man var på och vilket håll dom andra sektorerna var åt.

Vid köandet (Eller köande? Det kändes mer som ståplats på en konsert) till muddringen, står jag helt plötsligt bredvid ZTV-experten och sonen till den legendariske ”No” i den legendariske Gre-No-Li-kedjan (Gren-Nordahl-Liedholm i 50-talets Italien) Thomas Nordahl i folkmassan. Folk trycker på från alla håll och jag ropar:
”Gunnar Nordahl” för att påpeka att jag kände igen honom.
”Nä, han har varit borta ett bra tag nu.” svarar han till mig och vänder bort blicken.
D´OH!
Det är ju hans stendöde farsa jag ropade efter. Ville bara sjunka genom jorden.

Kommer in och sätter mig på den 23:e raden. Dock så misstänker jag att läktaren är delad i två delar då jag hamnar sju-åtta rader från högst upp och det är runt/minst/kanske 50 rader neråt. Snett framför mig till höger sitter Lasse Kronér. Det är sant! Har inget bildbevis men jag lovar! (ironi)

Nationalsång

”Oi maaaamme suooooomi synnyin-vad fan glor du på Kronér?”

Frispark

Någon i Svenska laget fälls och det blir frispark precis utanför straffområdet.

Henke

Ja, det blev ju inte mål av Henkes frispark.

helabanan

socaklacken

Matchen är slut. Sverige har förlorat två viktiga poäng mot en av turneringens sämsta lag, om inte den sämsta. Jag tycker inte det är en katastrof som all media i Sverige verkar göra. Jag tycker inte heller som följande personer:

Besvikna Svenskar

Besviken10

En VM-poäng är en VM-poäng. Vinst mot Paraguay och oavgjort mot England tar oss vidare. Förhoppningsvis mot Polen som vi kan möta med lite tur. Ingen trodde vid det här laget att Ecuador skulle ta sig vidare från den gruppen. Nä, efter att ha funderat på det så tog jag lite bilder till för att dokumentera den nästan tomma men övergrymma arenan.

Arena Höger

Arena Mitten

Arena Vänster

Dom här bilderna med sin sugiga upplösning gör dom inte rättvisa. Man ser så otroligt mycket detaljer i originalstorlek. T ex enskilda deppande svenskar och några goldhunters som jagar VM-muggar som dom kunde lämna tillbaka till kioskerna. Småknattarna fick 1,5 Euro, 13 kr, per tömd öl-mugg som dom återlämnade till följd att man såg dom kuta runt med långa rör som bildats mugghögen. Det kryllade av tömda muggar precis överallt. 30 muggar i en hög? Inga problem. Dom tjänade pengar dom små asen.

Men bilderna på arenan, fotbollsporr flickor. Fotbollsporr. Jag vet att ni glider på era stolar, precis som jag.
Fast, av rövsvett i mitt fall då.

Utanför arenan trummas det hejvilt och jag undrar hur det kommer sig att bajare festar till vid en ”förlust”? Det visar sig att det är T&T-fansen som partar loss.

SocaParty

Utanför Arenan

Tog en sista bild på arenan med min kamera innan batteriet dog... Solnedgång, en fantastisk arena och ett sista farväl…
Fotbollspoesi.


That´s it för nu.
"VM2006 - Natt 4 " kommer efter att jag jobbat klart mina elva timmar på bion. Det blev för långt för blogg.se ännu en gång. Så jag delar upp den i två delar.
Sjukskriv dig imorgon om det behövs: Soca Warriors, BajenFirman, Kiltar, Mordiska pojkvänner, Pungskav, Retards on the Dancefloor och mycket mer senare inatt.
01:00 då nånting.

Tillägg vid 00:36:
Nä, det blir måndagkväll för del 2. Jag ska sova.

//Niko


PS Glöm inte avslöja vad du tänkte på direkt när du såg bruden som åt korv högre upp i det här inlägget.
Tack!



Fortsättning här:
http://colinzeal.blogg.se/2006/august/vm2006-natt-4-matchdag-efterfest.html

Kommentarer
Postat av: Mimmi

Jag tänkte att nu tyckte han allt att han var rolig som tog en så tokig bild. Sen tänkte jag att bara män med väldigt smala penisar tycker det är likt en avsugning. Simultant med allt detta tänkte jag att korv är jävligt äckligt.

2006-08-06 @ 13:01:30
Postat av: ColinZeal

Ni tänker verkligen olika. Det är hennes min, eller vad man ska kalla det för som får oss att tänka på... Inte korv. :)

Precis som Frej kommenterade:
"[...]Hon har format läpparna precis som om[...]"
:)

2006-08-06 @ 13:04:12
URL: http://colinzeal.blogg.se
Postat av: Kattis

Jag tänker först och främst att korv är sjukt äckligt! Speciellt den där korven som ser ut som den har skabb...
Sen så tänker jag också på att hon visar tänderna. Jag trodde inte tänderna var poppis vid avsugningar? Men jag kanske är förskräckligt ute...

2006-08-06 @ 16:11:09
Postat av: Vixen

Min första tanke var: Yeaaaah rrrrrright, "bild på måfå" my ass! ;) *fliiiin*

2006-08-07 @ 09:48:37
Postat av: Angie

Jag tänkte "Jag vet vad han tänkte". Hmm... E killen i vitt efter röda mattan tysk? Himlans.

2006-08-07 @ 14:19:54
Postat av: HeartQuake_

Din snuskige jävel, du vill att vi ska associera till en avsugniung..... var min första tanke, min andra var; såklart att han gör, vad skulle HAN annars tänka, han av alla människor, såklart att han gör....han har letat och tackat sin lyckliga stjärna för den bilden..."på måfå"....
Tredje tanken (av de tusen som flög genom mitt huvud under läsningen) var att; blääää, senaste gången jag åt tysk bratwurst såg det INTE ut så, för blää, det var en ÄCKLIG KORV...huu.
Så, alla dina läsare vet vad DU tänkte... och vi andra tänkte att vi visste vad du tänkte och ville påminna om oss att du vet att vi vet. Hänger du med?

2006-08-07 @ 21:08:49
Postat av: Martina

Jag tänker helt klart på en avsugning. Mest för att jag har en liknande bild på en kompis som poserar med en korv.. Hehe.

2006-08-07 @ 23:58:09
Postat av: Cabriolet

Det är väll ganska självklart vad man tänker på eller...Suck it hard and swallow slow

2006-08-09 @ 21:08:59
Postat av: ColinZeal

Hahaha!! Men... måste du vara så snuskig?
;)

2006-08-09 @ 21:12:23
URL: http://colinzeal.blogg.se
Postat av: Lena

Jag blev hungrig när jag såg den där bilden...

2006-08-14 @ 15:38:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0