Saakelin Homo!

- Du Llleiffi, om jag säger min pappa, vad tänker du då?
- En homohatande människa, kommer svaret snabbt.
- Ja.

 

Detta då han hatar bögar för att... han bor och är uppväxt i östra Finland. Den delen av världen är inte så kosmopolitisk. Genom åren har han hatat Mark Levengood, hotat med att flytta från Finland ifall dom skulle välja en homosexuell President, den s.k. Homo-Haavisto som han kallade han för, och bara för några år spanade han in mina örsnibbar och konstaterade:
- Bra.
- Va?
- Inga örhängen.
Rrrriiight.

Kom på en grej i helgen. När han köpte en bergsprängare med cd-spelare för ca 10-15 år sen så fick jag äran att köpa hans första CD-skiva efter hans önskan. Tror det handlae om födelsedag eller dylikt.

Så vad valde han?

 

 

Allt det här klickade i helgen då jag i ren tristess gick igenom listan ”The Gayest Song of All Time” på SameSame, en australiensisk gaysajt. När man är så uttråkad som jag var och håller på varvar internet så hamnar man där till slut – frågor på det?

Anyways, The Gayest Song of All Time?

 

ABBA – Dancing Queen

 

Vi sammanfattar. En homohatande människa älskar ABBA. Gay-ikonerna ABBA. Problem, hur ska jag avslöja för honom att hans första skiva är en gigant bland gaykretsar?

Eller, hur ska jag ÖVERLEVA efter att jag nuddat vid ämnet? Tips? Råd?

Guns? Anyone?


//ColinZeal


Kommentarer
Postat av: Anders Sjöholm

Vill du bli struken ur testamentet så "break the news" hehe.....Men jag hade nog sagt det bara för att få se hans reaktion .

2012-07-09 @ 22:02:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0