Äpplen och Päron

Sitter i fikarummet när Kalle (Neger) traskar in med sina släpande fotsteg. Han går fram till fruktkorgen, tar och greppar alla äpplen och väljer till slut en. Folk i rummet noterar detta och börjar gapa i munnen på varandra om att han inte ska ta på ALLA äpplen, "finns andra som vill äta dom också". Detta skiter Kalle i och garvar lite slött samtidigt som han släpar vidare till en ledig surfdator. När han ska sätta sig så hör jag hur äpplet krossas.

Jag vänder mig om och noterar hur han äter äppelbitar ur sin jättehand.
- Måste du äta äpplet som en chimpans? frågar jag honom.
Får bara ett garv tillbaka.

För att citera en före detta norsk kollega:
- Da komme´ aldri´bli somm oss!

Kommentarer
Postat av: biographical essay

På din sida hittade jag svar på många av mina frågor.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0