Alkohol

Med anledning av gårdagens överraskningsbesök från Thailand, som fick all min Champions League-finalbira att ta slut, så gick jag och frågade folk på jobbet:
Vilket är mer alkis? Att dra till samma Systembolag dagen efter eller att dra till ett annat Systembolag dagen efter?
Blomman svarar utan att verka behöva tänketid, Ett annan bolag såklart!
Vadårå? frågar jag och efterfrågar en formulering.
Ja, för att då är man medveten om att man är alkis, men försöker dölja det.
Det svaret vann med 8-2. Odiskutabelt liksom. Det finns ju olika faser i alkoholismen.
Första fasen handlar om att man är omedveten om faktumet och handlar hejvilt på samma ställe.
Andra fasen är när man dagen efter på samma Systembolag förklarar för kassörskan:
Ja hehe, jag fick ju besök från Thailand igår och ja, ölen tog slut. Och nu är det bestämt att vi ska titta på morgondagens final hemma hos mig så det är därför jag är här igen. Och just därför köper jag dubbelt så mycket, ja två kassar tack. Kvitto? Kan man dra av det på deklarationen?
Tredje fasen är när man ska dölja att man är alkis och aktiv väljer att köpa ett annat Systembolag. Här når man statusen SuperAlkis.
Fjärde fasen torde vara när man köper "färdkost" från Bolaget.
Femte fasen är när man dricker biran varm. Ute. På en parkbänk.
Sjätte fasen, när man inte längre handlar på Systemet utan på närmsta macken. T-Röd
Sen kom jag på en sak till, det finns ju dom som handlar och packar drickat i en ryggsäck. Vart placerar dom sig?
And while we´re at it, that being alcohol, vad sägs om en öl-recension?
GULDKÄLLAN
Inför förra helgens vårstädning i vår bostadsrättsförening drog jag och min andreman Nordman och handlade. Grillmat, tvättartiklar och bira.
Så vad rekommenderas? frågar jag Nordman när jag ser alla backar bira på Systemet.
Guldkällan är bra, hävdar han då. Han beskriver den med "neutral smak".
Så då blev det massor med sånt. Min recension?
Ej neutral smak. Beck´s har neutral smak. Och ni vet hur kossor pissar? Med världens jävla tryck rakt ner i backen? Så sket jag efter den där biran - Aldrig igen. Undvik för i helvete!
Med anledning av gårdagens överraskningsbesök från Thailand, som fick all min Champions League-finalbira att ta slut, så gick jag och frågade folk på jobbet:
Vilket är mer alkis? Att dra till samma Systembolag dagen efter eller att dra till ett annat Systembolag dagen efter?

Blomman svarar utan att verka behöva betänketid, Ett annan bolag såklart!
Vadårå? frågar jag och efterfrågar en formulering.
Ja, för att då är man medveten om att man är alkis, men försöker dölja det.
Det alternativet vann med 8-2. Odiskutabelt liksom.

Försökte också diskutera fram dom olika faserna i alkoholismen:

Första fasen handlar om att man är omedveten om faktumet och handlar hejvilt på samma ställe.

Andra fasen är när man dagen efter på samma Systembolag förklarar för kassörskan:
Ja hehe, jag fick ju besök från Thailand igår och ja, ölen tog slut. Och nu är det bestämt att vi ska titta på morgondagens final hemma hos mig så det är därför jag är här igen. Och just därför köper jag dubbelt så mycket, ja två kassar tack. Kvitto? Kan man dra av det på deklarationen? 

Tredje fasen är när man ska dölja att man är alkis och aktiv väljer att köpa ett annat Systembolag. Här når man statusen Superalkis.

Fjärde fasen torde vara när man köper "färdkost" från Bolaget.

Femte fasen är när man dricker biran varm. Ute. På en parkbänk.

Sjätte fasen, när man inte längre handlar på Systemet utan på närmsta macken. T-Röd

Sen kom jag på en sak till, det finns ju dom som handlar och packar drickat i en ryggsäck. Vart placerar dom sig?

And while we´re at it, that being alcohol, vad sägs om en öl-recension?

Guldkällan

GULDKÄLLAN

Inför förra helgens vårstädning i vår bostadsrättsförening drog jag och min andreman Nordman och handlade. Grillmat, tvättartiklar och bira.
Så vad rekommenderas? frågar jag Nordman när jag ser alla backar bira på Systemet.
Guldkällan är bra, hävdar han då. Han beskriver den med "neutral smak". 

Så då blev det massor med sånt. Min recension?
Ej neutral smak. Beck´s har neutral smak. Och ni vet hur kossor pissar? Med världens jävla tryck rakt ner i backen? Så sket jag efter den där biran - Aldrig igen. Undvik för i helvete!


//ColinZeal

Kommentarer
Postat av: Patric

Noterat!

2011-05-27 @ 17:49:02
URL: http://blog.bejbi.se
Postat av: oljo

Check!

2011-05-28 @ 02:00:42
URL: http://www.oljo.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0