80-talsfantasier

Jag och Blomman sitter ännu en gång och skrattar åt hans körkortsbild från 80-talet:

Blomman

”Jag liknade någon i Mötley Crüe då.” säger han.
”Mötley?” tänkte jag skeptiskt ett tag...
Sen tänkte jag hårdare.

Mötley Crüe

Nä.

”…näääädu. Ingen i Mötley.” informerar jag han.
”Hmmmm, det måste varit något annat band. På 80-talet var det i varje fall.”
”Fan kan det varit då?” tänker jag vidare.

Så kom jag på det. Istället för Amerika och coolhet, så drar man istället till med Tyskland. Mycket svart läder. Och POWERballader.

Och Rudolf Schenker.

Rodolf Schenker auf Scorpions

THE SCORPIONS!!!

”Hahahahhaha!!!” skrattar Blomman åt ”the fall from grace”. Att hamna i en tysk smörballadsband från att ha varit i ett amerikanske ”coolt” band var han tvungen att kommentera:
”Det där var ju inte bra.” och skakar på huvudet flinandes.

I bilen på väg hem ber Kolan Blomman dra ner på radion.
”Ja, inga problem. Den är man less på.” kommenterar han någon sönderkörd kiii-oskvältare.
Då trycker jag på play i min iPhone och Spotify börjar spela:

The Scorpions – Still Loving You

Jag, Kolan och L börjar skratta och hånklappar vår tyske gitarrvirtuos på axeln.

Stackaren försöker få fram:
”Men det är någon annan jag tänkte på! Ska leta fram han ”
”Jaja, lycka till med Googlandet.”

As if.

Numera ska han kallas för Rulle.


Kommentarer
Postat av: oljo

Det där va fan skrämmande likt faktiskt! =D

2010-05-21 @ 05:44:19
URL: http://www.oljo.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0