Welcome, to the future

Med risk för att man skrattar ihjäl sig åt det här inlägget i framtiden men... Jag har köpt en SSD-disk och det är så sjukt snabbt. Här i år 2010 så kör man fortfarande med mekaniska hårddiskar med armar som rör sig över roterande plattor.

Go ahead Future Boy, laugh! Do it!

Och nu äntligen börjar SSD-diskarna bli relativt affordabla. Så jag köpte en. Känner ingen annan som har en förutom en som inte använder den på rätt sätt. (Kör den under XP utan Trim osv. Stooopid. Kan nog köra brevduva lika gärna som jag ser det.)

Så iaf, jag köpte en och raljerade dagen efter, idag på jobbet om hur snabb den är.

Exempel:
När man startar ett program så hör man i normala fall (iaf år 2010) ett smatter från en hårddisk när programmet läses in av XP/Vista/Windows 7. Det smattrandet ljudet orsakas av armen som flyger fram och tillbaka över den snurrande plattan inne i hårddisken. 
På en SSD så finns det inget smatter. Istället flyger "Program 1.0" fram på skärmen sågott som direkt efter att man valt att starta programmet. Sjuk upplevelse.

Här är en jämförelse mellan en mekanisk hårddisk (till vänster) och en likadan SSD (till höger) som jag har:



Snabbheten är som jag mot Usain Bolt på 200 meter.


MSN:
Dainy says (21:59):
yo, går det fort...?

ColinZeal
says (21:59):
det gör fan det. jag har min gamla Windows-installation på
en annan disk, och bootar in i den för att hämta saker ibland.
och... det är seeegt där :S

Dainy
says (22:00):
hahaha

ColinZeal says (22:00):
här däremot, du vet när man har knullat o drar ut kuken
ett tag, sen stoppar man i det igen o det bara flyyyyyter!??!
SÅ är det

Dainy says (22:00):
BAAAAAAAAAAHAHAHA roflmao!!!!

ColinZeal says (22:00):
honestly, that´s the first reference that poppled into my mind

Daniel says (22:01):
hahahaha


Ni som ville ha ett inlägg om Tyska Bögar insmorda i bajs och sperma, sorry, jag låter ogärna nischa mig.
(Därmed inte sagt att det INTE kommer)

Det här inlägget får räknas in under prylbögeri, det får som duga för den här ggn.


//ColinZeal


PS Btw, Porsche 918 Hybrid. AMAGAD! Gimme!


Kommentarer
Postat av: oljo

Jag kör då fan inte xp på min ssd! Win7 ftw! Sucker!

2010-03-04 @ 10:14:02
URL: http://www.oljo.se
Postat av: ColinZeal

Jag känner inte dig. ;) Syftade på en på jobbet.

2010-03-04 @ 10:40:07
URL: http://www.colinzeal.se
Postat av: oljo

Tack, började bli lite rädd där ett tag. =P

2010-03-10 @ 20:29:44
URL: http://www.oljo.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0