"gammal techno låt från 2009, helt okänd"

P-A says (19:56):
Tja, har du tid att checka en grej..?

ColinZeal says (19:56):
mmm

P-A says (19:57):
lyssna på detta lite snabbt bara
P-A sends:
01-cirez.mp3 (21373 KB)
  
ColinZeal says (19:57):
vad heter den?
har så gott som allt med cirez d

P-A says (19:57):
detta är en gammal techno låt från 2009 helt okänd
Vill bara att du skall lyssna mnågra korta stråk för
att känna igen den..
Cires D - On Off heter den

ColinZeal says (19:58):
"helt okänd"?!?1
den ligger etta i min nuvarande spellista.

P-A says (19:59):
Ok. Du känner till den. Men inte någon världslåt direkt...

ColinZeal says (19:59):
well, beror ju på vilken arenor man gästar 


Och och och när den släpptes på världens största köpsajt för elektroniska mp3or, www.beatport.com, så la den sig direkt som etta och stannade där ett par veckor. Som oftast när det kommer till Cirez D (eller Pryda/Eric Prydz som han också kallar sig för)


P-A says (19:59):
Hur kan man då göra denna låt lite hetare. Jag har ett
tips.......



Say no more. Från helgens Monday Bar-kryssning.



Eeeeeh, man BEHÖVER inte göra låten hetare?!?! Den är redan briljant! Fooocking brilliant! T o m med Kalle (Neger) på jobbet tyckte om den. Fast han tyckte mer om David Tort & Toni Bali-låten som spelades direkt efter i min Iphone.
"Vad kallas det här för något?" frågade han.
"Det här är progressive house, ofta tunga trumtakt. Trummor, det borde du gilla som afrikan va?" frågar jag honom flinandes. Han skrattade som svar.
Bra, för då är nog min bortgång simpel när han ska tillreda mig som en måltid i en jättegryta.
"Vad schunger dom?" frågar han när sången är otydlig.
Efter viss tvekan svarar jag:
"Don´t Touch my Men."
Då spärras hans ögon upp som ballonger när han inser att hans misstankar ännu en gång förstärkts.
Vilka misstankar?
Dom han hade när han till Mr Big sa:
"Den där Niko han måste vara jävla bög eller hur?"


Fortsätter dialogen med P-A.

ColinZeal says (20:00):
folk jublar vid 1:25 för att dom känner igen något svenskt 
filmade den i augusti nere i hamburg



Låten hade dykt upp på nätet i nån relle bara dagarna
innan jag hörde den live. undrade vilken jävla låt det
var.. hade bara missat lyssna igenom alla mina
nedladdade låtar innan jag drog ner. annars hade jag
känt igen den


Fem minuter senare:

ColinZeal says (20:05):
lite irriterad på dig faktiskt
P-A says (19:57):
detta är en gammal techno låt från 2009 helt okänd
cirez d - on off
fan bästa svenska låten från 2009 enligt alla mina
spelade låtar från 2009 i itunes/ipod 

P-A says (20:06):
Varfför då? För att jag konsekvent är trance freak och
så har varit sedan 1992. Och följt denna genre intesivt
sedan des???
Ja, den är okänd för alla trancers. Du skulle ha gått runt
och frågat på kryssen och sett hur många som kunde den.

ColinZeal says (20:07):
meh, ta inte ALLT så jävla seriöst är du snäll. då blir livet
lite lättare

ColinZeal says (20:08):
kom ihåg, Bästa svenska låten 2009
Cirez D - On Off

P-A says (20:08):
Nästa gång skall jag skicka en låt som jag tycker är
USEL så är chansen större att du nappar 


Det blir alltid bråk när vi pratar med varandra. Om det inte är musik, så bråkar vi om fotboll (han är bajare - usch)
Tråkigt nog så är dom där två sakerna det enda vi har gemensamt.


//ColinZeal


PS ÄNTLIGEN ett inlägg helt i din smak Louise!


Kommentarer
Postat av: Patric

Men tjena .. On Off är ju typ 2009 års bästa låt ever! :P

2010-03-17 @ 23:03:25
URL: http://blog.bejbi.se
Postat av: Louise

Jaså, helt i min smak!?! Dialoger om din musiksmak? Okej att jag inte behövde hålla för ögonen eller så, men frågan hur tråkig jag är.....



Men å andra sidan, det är ett inlägg ;)

2010-03-18 @ 13:49:09
Postat av: Pleasuredome

Kände igen OnOff låten från när du filmade Smålännningen på sommarkryssen. Det är mera så att det är AvB:s originallåt som blir bättre med hjälp av mashupen. "Radio edit" mixen som snurrat varje dag på 107,5 i snart 2 år hade nog inte funkat lika bra.



Varför var det status "cancelled" på dig på kryssen? Du missade en grym spelning med Marcus Schulz, hade varit trevligt att fått sett om den från dina filmingar.

2010-03-18 @ 17:01:22
Postat av: ColinZeal

Patric:

Word!



Louise:

Mycket bra musik i det här inlägget. Egentligen tycker du om det för du vill vara med dom coola kidsen.



Pleasuredome:

Money i kombination med Berlin 2-4 April. Det blev att skippa denna kryssning eller nästa kryssning. Nästa kryssning är soldäck och bra väder (hoppas jag på)

2010-03-18 @ 18:19:40
URL: http://www.colinzeal.se
Postat av: p

Once again- du har kanske världens mest eländiga musiksmak.

2010-03-30 @ 15:45:52
URL: http://ihpm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0