Sömnprat

Baba den Sluskige Ungraren hade tydligen sömnpratat inatt.

"Va?" frågar hans nästan mindreårige flickvän.
18 år tror jag. Han själv hade sin 30-årsfest bara för några veckor sen.
"Du är min bästa skiva." säger Baba.
"Vaaa?" frågade finskan förvirrad.
"Du är min bästa skiva."
"Hahaha va?"
"MEN FATTAR DU INTE?!?!" ropar han ut mitt i natten o flyger upp ur sängen o springer fram till sin skivsamling och pekar mot skivorna med båda händerna:
"DU ÄR MIN BÄSTA SKIVA!"

Baba förklarar för oss:
"Jag tror att det kom från att jag slängde in musik i min Ipod inför ungernresan.
"Aaahaaa haha. Så vad ÄR din bästa skiva?"
"U2 - Achtung Baby!"
"Yup, den är sjukt bra" håller jag med och slänger in en följdfråga: "Vilka 5 skivor skulle du ta med på en öde ö?"

Mina är:
U2 - Achtung Baby!
Nirvana - Nevermind
The Prodigy - Fat of the Land
Blur - Parklife
The Pixies - Trompe Le Monde... eller möjligtvis Doolittle

Sen spann vi vidare och drog igenom 3 filmer:
Fight Club
Kiss Kiss, Bang Bang
Se7en


Vilka skulle du med till en öde ö?

Kommentarer
Postat av: CITY

najs blogg

2010-06-16 @ 11:22:08
URL: http://www.city.bubbleroom.se
Postat av: Pleasuredome

Skivor:

Kraftwerk - The Mix (German version)

New Order - Substance

Kent - Vapen & ammunition

Depeche Mode - Violator

Metallica - Metallica (Black album)



Film:

Se7en

Forrest Gump

Star Wars: Episode V (The Empire Strikes Back)

2010-06-16 @ 18:27:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0