Greatest Twist of All Time

Lobo-Tommy står och tittar på mig när jag jobbar. Han skulle tagit sig förbi mig med trucken om han velat men han står kvar och stirrar. Säger inget, bara stirrar. Stirrar. Stirrar. Och stirrar. Riktigt irriterande.
"Vart ska du?" frågar jag för att flytta på min truck med undermeningen "Get the fuck outta here!"
Han svarar:
"Sydöst"

Men vafan, jävla idiotsvar tänker jag och åker därifrån och ser han åka åt andra hållet.

Berättar det där för Llleiffi och sen diskuterar vi ens desorientation på jobbet.
"Norr är typ ditåt" tror han och pekar med helhanden åt ett håll. Kompassen i Iphonen åker fram och bekräftar Lllleiffis tes.

Fight Club, Sjätte Sinnet, The Village, Dark City, The Others, No Way Out, Primal Fear, The Shawshanks Redemption, The Empire Strikes Back, Saw, Psycho, Planet of the Apes, The Crying Game och The Usual Suspects.

Jag känner en kall våg som sveper genom min kropp. Jag tittar bakom mig och sen framåt igen och ner på kompassen.
Det går upp för mig. TA-TAAAA!!!

Vänder mig mot Lllleiffi:

"HAN ÅKTE FAN SYDOST!"



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0