W.A.Y. - Part II

W.A.Y. (=WHO AAAARE YOOOOUU???!?) - Part II  

Farsan ringer mig från östra Finland där han bor. Mentaliteten i dom djupaste finska urskogarna är som i amerikanska södern. Inskränkthet är ett helt legitimt sinnestillstånd. Ja, det har ni kunnat läsa om tidigare

Någon minut in i samtalet frågar han mig med rätt sträng röst:
"Har du någon kvinna?"
"Näe... Det kan jag inte påstå." svarar jag. Vid min ålder ska man ha kvinna, barn och hus i den delen av Finland. Eller vara alkoholist. Allt annat är otänkbart. En tystnad uppstår tills han kommer med en uppföljningsfråga med en ännu strängare röst:
"...har du någon man?"

?!?!?

"...ännu mindre det." svarar jag.

Det låter som att en sten faller från hans bröst och han går över till att prata illa om någon finsk presidentkandidat och hur han blev inbjuden till det mest prestigefyllda en finne kan vara med om, "Linnanjuhlat". Det som syftas på är en bal på slottet. Den hålls på Finlands nationaldag (6/12) och mottagningen där alla kommer uppklädda och hälsar på presidenten tv-sänds varje år inför en gigantisk tv-publik. Förutom diplomater, domare, gamla presidenter och andra anmärkningsvärda människor så blir dom mest framträdande finnar senaste året inbjudna. Inkluderar alltså diverse kändisar och sportnissar.

Så farsan fortsätter om presidentkandidaten:
"Han kom till slottet, med en MAN, I direktsändning." avslöjar han för mig och pausar som för ta ett djupt andetag samtidigt som han inväntar min fasansfulla reaktion. Själv kastas jag istället till en flashback från Berghain när jag sipprade på Beck´s samtidigt som jag ögade fyra killar som "åkte tåg" nakna.
"Sammankopplade". 

Farsan igen där talet börjar likna Hitlers, med takt och betoning som ökar successivt tills den kulminerar:
"Jag sa att om den där jäveln Blir President SÅ LÄMNAR JAG LANDET!"


Hm, något säger mig att min pappa inte gillar homosexuella, kan det stämma tro?


//ColinZeal

Kommentarer
Postat av: Julle

Farsan å du verkar ha lite olika värderingar... Am i Right? :P

2010-12-06 @ 18:35:42
Postat av: Louise

Kan kanske vara så..... Hur ofta ringer han dig och varför pratar han om presidenten när det händer?

2010-12-06 @ 18:35:52
Postat av: Halvsystern

Hahahaa!!

Underbart! Du kanske ÄR adopterad? Eller så fick din morsa fel barn med sig när hon åkte hem från BB?

;-)

2010-12-06 @ 21:17:46
Postat av: ColinZeal

Julle:

Mmmmmaybe!



Louise:

Han ringer "ibland". Han pratade om presidentkandidaten då han är homosexuell. Och ämnet var just den läggninge.



Syrran:

Jag är för lik han för att tro att jag är adopterad..

:(

2010-12-07 @ 20:16:05
URL: http://www.colinzeal.se
Postat av: Magda

Hahaha jag kan riktigt höra samtalet! "har du någon kvinna"? mao, hög tid för dig att klubba ner en o släpa hem'ne i håret. i nåt annat inlägg får du skriva om på vilket sätt ni är lika, det hade varit intressant.

2010-12-07 @ 20:53:57
Postat av: ColinZeal

Well Magda, du känner ju mig. Så jag kan påstå att du känner min farsa också trots att du aldrig träffat han. Det som skiljer oss åt är miljön som vi båda utsatts för senaste 30-55 åren.



Han har mötts av inskränkta åsikter medans jag har utsatts för det raka motsatta.



Annars är vi precis likadana.

=)

2010-12-07 @ 20:58:51
URL: http://www.colinzeal.se
Postat av: Fia

haha, sjukt samtal liksom... bor i finland själv förresten ^_^

2010-12-16 @ 18:17:01
URL: http://kaptenfia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0