343

"Om någon skulle komma till jobbet i en rosa kanindräkt så skulle jag inte bli ett dugg förvånad." säger BesserNisse helt uppriktigt.

Jag tror på han.

Någon timme innan:
Koreanen tittar på mig utan att yttra ett ord och jag fortsätter:
"-88, 87, 86-"
Han fortsätter titta på mig och ser ut att tänka "Vad vill han? Jag förstår inte...?"
Utan att släppa blicken från hans undrande blick fortsätter jag:
"-85, 84, 83-"
Nu ser han ut att tänka "Varför händer det här för?"
"-82, 81, 80-"
Han ger upp och försvinner utan att ha sagt ett ljud. Eller, han förflyttar sig. Undan? Gömmer sig?

Idag har jag räknat ner från 343 ända ner till 0.

Normalt? Njaaah, men jävligt kul.

Why?

Har ju tidigare skrivit om folk på jobbet och hur "speciella" dom kan vara. Har också skrivit om misstankar att jag jobbar på Samhall men är för dum för att fatta det. I det här inlägget skrev jag om Blomman och hur han höll med Lllleiffi om att han också borde ta och skaffa sig ett körkort. Detta efter att ha låtit Lllleiffi åka med till jobbet i två års tid. (!!!)

I det inlägget framstod Lllleiffi som normal. Which he by no means isn't. I have proof!

"Fan Niko, idag är det 103 dagar kvar tills jag ska åka på semester." sa han igår.
"Asså?"
"Yes! Egypten, all inclusive!"
Mmkay, normalt att räkna ner dagar tänkte jag men kul för han!

"Jaja för fan, sådär gör han hela tiden!" fyller Blomman in senare och skakar på huvudet. "En sommar kom han tillbaka från semestern och började omedelbart räkna ner till nästa. Från 343 ner till 0." säger han och spärrar upp ögonen. "Varje dag fick man höra hur många dagar det var till semestern. Till slut blev man helt galen på det!" säger han och letar efter sympati.

Hejdlöst galet. Vad säger det om man varje dag i ett år räknar hur många dagar det är till semestern? Vad gör man? Jag gjorde det enda rätta, jag jobbade samtidigt som jag själv räknade ner från 343 till noll. Folk undrade såklart vad jag höll på med.

"Det är min bästa imitation på Lllleifi."
"Asså." säger Juni och går iväg som om det vore helt normalt.

För det är tydligen det.

"Är vi för dumma för att fatta att vi jobbar på Samhall?" frågar jag Marc senare.
"Aaa, förmodligen." svarar han.

Yup, så måste det vara.


//ColinZeal


PS Nu har ColinZeal.se en gruppFacebook - Be like one of the Cool kids and join! You´ll get laid for sure*!










* no guarantees!


Kommentarer
Postat av: Therese

Hahaha! Blir en favorit det här. Orka ha nedräkning varje dag =)

2010-08-27 @ 21:19:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0