The Neverending Story

Ser en kassa som ska bli tom och jallar mig dit. Ställer mina två vinflarror på bandet och rycker fram en påse á Yksi Ruotsin Kruunu. För säkerhets skull tar jag av mig kepan så jag inte ser så ung ut.
Och för att jag saknar leg.

"Har du leg?" frågar bruden jag gått i parallellklass med för 20 år sen. "...du ser så ung ut." fortsätter hon och ler.
"Jag är 34 år..." säger jag lätt bruten mentalt.
"Jag med!" svarar hon glatt.
"Har ingen leg på mig." säger jag och drar på hundvalpsblicken.
"Men har du någonting annat?"
"Den här har jag..." svarar jag och räcker fram mitt "European Health Insurance Card".

Det gjorde tricket.

Otippat fick jag användning för den första ggn i Sverige, inte i Berlin som jag alltid är noga med att få med den till. Där finns det ju som lite högre risk lärde jag mig under påskhelgen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0