Rassehumor

Rasist- och homohumor är två av mina favoritgenrer inom humor.

Mest för att dom kan vara så fruktansvärt vulgära. Sen har båda likheterna att dom bör hållas inom en tajt grupp som känner varandra väl. Detta för att fatta att man inte är helt allvarlig när man slänger ur sig det värsta en människa kan höra.

Exempel 1:
Marc på jobbet hade tagit ner expansionen till GTA IV ("The Ballad of Gay Tony") där man styr en svart man.
Han informerar Kolan:
"Ikväll ska jag köra "The Ballad of Gay Tony" och se till så jag får RIKTIGT mycket stryk."
Kolan och jag skrattar så vi får tårar i ögonen.

Exempel 2:
Kalle (Neger), som är Egyptier (och hatar muslimer) drar bort mot stämpelklockan en halvtimma innan vi får stämpla ut. Detta reagerar jag på genom att låta käften free roama:
"Din galna muslim, jobbar du halvdagar eller?"
"Din laaaata finnjävel du ska-!" hinner jag höra som svar tills jag slår dövörat till.
Han är på mig hela tiden - Gäller att hacka på han som svar. Som idag då jag uppmanade han att käka skinka.
(OBS, detta är alltså bara den sköna jargongen vi har med varandra)


//ColinZeal


PS Homohumor? Det är liiiiite känsligare när man bara jobbar med män så jag chillar med det ett tag till.

PPS 8 dagar senare: Visar sig att Kalle (Neger) INTE hatar muslimer. Detta eftersom han ÄR muslim själv. I hela 8 år har jag jobbat på samma ställe som han men alltid trott att det var en del av jargongen när han kallades för det. Jag menar, vem vill vara muslim egentligen?

Han garvar ju åt kommentarer såsom:
"Gott med skinka idag Kalle!" när man är på väg upp till julbordet etc.

Men så visar det sig att han ÄR muslim. Jobbigt för mig, nu måste jag ju revidera om vad jag tycker om han.
Hm. Får nog återkomma.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0