Google Analytics

Ok, nu har det bara gått några få dagar sen jag fick tipset att installera Google Analytics på min blogg. Tipset kom från sveriges nästroligaste bloggbrud, vildungen. Hon är polare med sveriges roligaste brud, knivlisa.
Jag tänker mig att mitt 34-åriga hjärta inte klarar av att umgås med bägge samtidigt. Man skulle förmodligen dö av skratt. Sjukt humoristiska brudar.

ANYWAYS!

Google Analytics är ett sätt att se hur många träffar man har på sin blogg. Och framförallt, ett sätt att se hur folk hamnar på ens blogg. Typ via google och vad dom söker efter för ord.
Vildungen klagade (?) snedstreck undrade för ett tag sen hur folk hittade till hennes blogg genom att söka efter:
"grov bögporr"

Jag svarade:
"grov bögporr" är enda sättet för mig att hitta till din blogg.
(not really true and not really relevant)

Nu när jag haft Google Analytics installerad några få dagar har jag kollat hur folk hittar till min blogg.
Top 3 sökningar på Google som lett till min blogg:
1) colinzeal
2) colinzeal blogg

Där har vi topp 2. Ett tips till er som känner er träffade är att lägga till .se efter colinzeal i adressfältet. Som colinzeal.se, då kommer man in direkt.
Aja, whatever. Viktigaste är att bloggen läses.
Det tredje sökordet är:

3) lammfitta

Otippat.
Detta skulle diskuteras.


Nille says (13:06):
inga konstigheter

ColinZeal says (13:07):
jag tolkar det här som att jag måste köra fler inlägg i stil med
"dagens outfit"

Nille says (13:10):
jag tolkar det som att du har för lite lammfitta på din
blogg...det är ju vad folket vill ha...

ColinZeal says (13:10):
now this is why it´s important to brainstorm!

Kommentarer
Postat av: Roger

Hehe, jag hittar emellanåt "whatever" som referer. Alltså inte ens som sökord på google, utan att någon skrivit det i sitt adressfält. Det tycker jag nästan är lite poetiskt.



Någon är så sjukt uttråkad att de bara klickar i adressfältet och skriver "whatever". Som någon slags protest. Blaséversionen av en aliens uppmaning: "take me to your leader". De människorna känner jag att jag vill träffa.

2010-04-24 @ 19:37:08
URL: http://www.heyiamroger.com
Postat av: ColinZeal

Roger:

Klassiskt fall där man har varvat internet och har 100% på allt.

Och jag håller med, såna obsessive compulsive people vill inte jag heller träffa öht.

2010-04-26 @ 22:58:16
URL: http://www.colinzeal.se
Postat av: vildungen

shit alltså, vad fint skrivet

2010-05-30 @ 01:37:58
URL: http://vildungen.blogg.se/
Postat av: knivlisa

Alltså, colinzeal har i ett halvår varit bland de vanligaste sökorden för att komma in på min blogg. Haha. Du googlar dig själv ganska ofta va :P



Tack för den fina utmärkelsen..

2010-05-30 @ 20:58:07
URL: http://knivlisa.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0