Stringen tutar

Måndag morgon.

Jag traskade mot Kåtingsbyggnaden (där jag jobbar) som ligger separerarad från huvudbyggnaden.

Som vanligt var det trafik på vägsträckan utanför vårt inhägnade område.

Denna morgon var det en bil som höll in tutan hela sträckan på ca 200 meter.

Som vanligt.

En bil.

Någon minut senare plingar det till i min iPhone och följande dialog utspelar sig under dagen.
(Mitt SMS-svar i gröna bubblan)

iPhone dialog

Denna dåre (Peder String) slutade hos oss för ett mer högbetalt jobb för typ 5 år sen. Sen dess har han varje morgon och eftermiddag åkt omväg förbi Kåtings för att kunna tuta på oss.

Möjligtvis för att håna.

Det har t o m hänt på somrarna att våra sommarjobbare har kommit in på kontoret efter att ha solat och nämnt fenomenet.
"Det är nån jävel i en SAAB 9-5 Kombi som tutar varje eftermiddag... Men jag vet inte åt vad?" kan man höra
"Det ska vara så" svarar vi utan att vända på blicken från det vi håller på med.


Första åren brydde jag mig tillräckligt för att skicka ett SMS med t ex "Dåre!" till idioten.
Detta har jag som tröttnat på nu.

En annan gång uppmanade jag honom att skaffa sig ett riktigt jobb istället för att åka förbi oss och tuta hela tiden.

"Behövs inte, tid och pengar är allt jag har!"

Jaha.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0