Gnagaräckel

Jag brukar samåka till jobbet med något som kallas för "Hålet". Nu kanske det namnet inte ringer någon klocka hos dig läsare men det beror på att den här bloggen riktar sig så gott som exklusivt åt humor.

Hålet är INTE rolig. Han växte upp på åttiotalet så humorn från den tiden präglar honom och hans verbala "lustigheter". Polisskolan med "Blue Oyster Bar" referenser tycker han är helt acceptabla idag.

They´re not.

Hans "humor" fungerar säkert på Norra Stå och bland sina gnagarpolare, men bland folk som uppskattar intelligent humor, no sir.

Men idag... idag smällde det till helt plötsligt som Dulle Jonssons flickvän säkert sagt någon gång. Första ggn på säkert sju år fick han mig att skratta.

!!!!

Vi svänger in vid Scaniarinken och hör hur radiokanalen Bandit börjar spela på en låt. Inser efter tre sekunder att det var den fruktansvärt megausla "21...någonting" med Green Day. Jag hatar denna låt innerligt. Jag hatar inte Green Day, dom kan vara helt ok men den här låten är ett mysterium för mig. Hur FAN kan skivbolaget tycka den är tillräckligt bra för att släppas som singel? Detta har jag vilt protesterat mot i bilen på väg till och från jobbet genom en högljudd monolog om tondöva jävlar som har fel jobb.

Ett annat exempel på mitt förakt för låten var för några veckor sen då jag höll på att vomera på min plastgitarr när jag såg att skitlåten gick att köpa på Rock Band Store. Nästan en anledning att köra in gitarren i TV i ren frustration.

Nästan.

Så låten drog igång idag på radion och jag reagerade upprörd:

"ÖÖÖÖÖEEEE-?"
Hålet bytte kanal direkt.
"Räddade dig den här gången" sa han och hostade till. Efter det följde ett harkel då han fick upp slem (råttpesten?) och började dra ner fönstret på sin sida för att spotta ut skiten. (classy guy, som alla gnagare) 
Trettio meter framför oss närmade sig en silverfärgad SAAB 95 Kombi oss på filen till vänster.
"Vääänta" sa jag skämtsamt som för att han skulle vänta in den mötande SAABen.
Och vad händer? Hålet väntar in bilen och spottar sen loskan ut ur fönstret, på bilen.

:-O

Kan ju säga att jag skrattade högt. Jävla äckel! Gnagare förnekar sig minsann inte!

Kommentarer
Postat av: Rikard

hahaha, vad fan var det för classy "lady" du länkade till i slutet där då? :D garvade så tårarna kom!

2009-09-10 @ 18:32:35
Postat av: Rikard

/spammar bloggen



Photographer: My mother

http://powerangel1a3.tripod.com/060311e.jpg

2009-09-10 @ 18:38:17
Postat av: Dainy Cabriolet

Baaahahahahaaa

2009-09-11 @ 20:39:36
Postat av: Mim

varihelvete hittade du den hemsidan? Jeezes drabbades av trafikolyckesyndrom och kunde inte sluta titta

2009-11-27 @ 18:53:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0