Alla vägar leder till Rom

Det var sommaren 1999, 2000 eller var det 2001? Around there någonstans satt jag på discot på en av finlandsbåtarna.

En finska (det syns på dom) kom fram, satte sig bredvid mig och sa:
"Kiss me."
So I did.

Ingen skräll där inte för en som läst min blogg tidigare, man är ju en slampa. Efter det började vi prata och hon var ju trevlig. Hon var ca 4-5 år äldre än jag om jag kommer ihåg rätt men hon såg helt jäkla ok ut småfull som jag var. Visade sig att hon slagit vad med sina väninnor om att hon minsann skulle vara den som fick knulla mest på båten. Om hon nu inte vann den, så var hon iaf en nära tvåa eftersom jag inte lyckades få utlösning på dom sju timmarna som vi höll på i min hytt.

Hålla sig i sju timmar? Hur fan är det möjligt? Det enkla svaret lyder att jag lyckades pricka in den perfekta nivån av fylla som alltid är att eftertrakta.

Vad som händer i det stadiet är två saker:
1) Man har bånge, och man får behålla den. Om man är för full så är köttröret lika sladdrig som ägaren.
2) Man får inte utlösning. Alls. Punkt.
Kombinationen av 1 och 2 slutar med att... man aldrig slutar.

Tyvärr så är denna nivå oerhört svår att pricka. Ungefär lika lätt som att rulla en tennisboll nerför en linjal.
I sju timmar.

Efteråt föreslog hon att jag skulle flytta ihop med henne.
Hon bodde i en håla med 5000 invånare i centrala Finland.
Jag var inte intresserad så då föreslår hon istället:
"Men då kan vi flytta till Sverige istället?"

Aaaawkwaaaard.

Vänta, "vi?"

Hon hade tydligen ett barn på 4 år också.
Nej som svar på det också.

Senare samma sommar hade jag ett ärende till till Finland (kommer inte ihåg varför) så jag mailade henne om att-
"OK JAG HAR BOKAT EN HYTT! VI SYNS DÄR!!" kom ett svar på mailen som jag inte ens hunnit skicka.
Ungefär så snabbt gick hon med på att träffas igen.

Inget av det här ledde till något pga ointresse till något seriöst (med henne) från min sida.

Några år efter detta blev jag ihop med en annan tjej, Krajks, som jag halvnämnt tidigare. I slutet på det förhållandet, när det höll på dö, ringer det på min telefon:
"Hej, det är-"
-Aaaawww GOD! Finskan från båten. Hon hade INTE fått mitt nummer. Istället gick hon och ringde någon tjänst i Finland som tillhandahåller utländska telefonnummer.

Eh.
Hon kollade läget med mig men jag ljög om situationen jag var i.  Jag sa helt enkelt att jag var i ett lyckligt förhållande.

Så nu, efter ytterligare X antal år. Vad händer då?
Jo, Facebook.
Facebook händer.
Maddafakka!

Fick mail på Facebook där hon frågade ifall jag "var den Niko som hon träffade på en båt 1998?"
Eh ja.
Hon berättar om att hon är singel nu igen. Vidare berättar hon att Inka är nu 15 år gammal.

"Inka? Dude what?" frågar jag Tedeschi på andra sidan luren. "Tjej eller kille?"
"Tjej."
Hur faaan vet han det? tänkte jag. Inget svenskt namn det där inte.

Några korta och avvikande mail senare upptäcker jag att det kommit en Friend Request också. Jävla typiskt. Av ren nyfikenhet gick jag in på hennes profil som är öppen under requests och vad ser jag? En länk till hennes dotters sida. Fucking Tedeschi. Hur fan visste han? Dottern visade sig vara sötare än vad hennes morsa var en gång i tiden...

Moralgubbe numero uno som man är så drar jag såklart på nödbromsen och känner att "nä, det här kommer bli ett jävla blogginlägg."

Jag har ju en regel:
Minst hälften så gamla eller 16+.
Plus att det skulle bli ett jävla trassligt inlägg.
Ja? Ni vet EXAKT vad jag menar. Not going there.

Så vad göra?
The right thing of course!

I lie!

I lie about being gay!

!!!

"Why not just say you have a girlfriend?" frågar tysken Mofo.
"Ehh... Didn´t think of that." svarar jag fundersamt. Ett förhållande har varit så långt borta mentalt tack vare dom senaste åren så det måste ha påverkat.

Så jag ljög. Jag kan inte säga nej till en brud straight up.  That´d be fucking gay. Vet att mina farbröder skulle ojentaa * mig när dom får reda på att jag gjort det.
(Sånt kommer alltid fram)
En av farbröderna är ju han som sa till mig när jag var 13 år gammal:
"Niko, du kommer aldrig ångra ett knull."

Fucking think I would start with this one!
Vadå? Dottern eller morsan? Äh, alla vägar leder till Rom!


//ColinZeal


PS "Ojentaa" är finska för att "räta ut". Eller som i det här fallet, att med fysisk våld räta ut ryggraden så den blir rak.


Kommentarer
Postat av: Agnes

Du är one-of-a-kind.

Så jävla mycket one-of-a-kind.

2009-10-07 @ 00:25:45
URL: http://anangelsdiary.blogg.se/livet
Postat av: Magda

NU förstår jag varför hon va beredd och flytta till Sverige!

2009-10-07 @ 10:30:51
Postat av: ColinZeal

Agnes:

Aaaaawww tack!



Magda:

Det visste du väl innan? Om du nu är ex-Magda?

Eller vad menade du?

2009-10-07 @ 10:46:50
URL: http://www.colinzeal.se
Postat av: Magda the X

Jag minns inte den "lilla" detaljen 7 timmar

2009-10-07 @ 11:23:45
Postat av: ColinZeal

Jaha. Konstigt, ser ju till att poängtera just den detaljen när jag berättar anekdoten för en ny tjej...

;-)

2009-10-07 @ 13:12:53
URL: http://www.colinzeal.se
Postat av: Magda

Esh, du ville nog vara lite finkänslig med mig :-)

2009-10-07 @ 16:19:11
Postat av: Louise

trög som jag är, (eller trött kanske och inte läser ordentligt)undrar jag; satte du på hennes dotter eller inte? Snälla säg att du bara lämnade det till en fantasi.........

2009-10-07 @ 18:16:41
Postat av: ColinZeal

Lystring allihopa! Det är bara mina läsare som fantiserar om att jag, 34 år, skulle sätta på en 15-åring.

;)

2009-10-07 @ 18:59:55
URL: http://www.colinzeal.se
Postat av: Louise

PUH!!!

2009-10-07 @ 22:16:14
Postat av: Helen

Priceless!^^



Tack för dagens bästa historia! =D

2009-10-08 @ 16:23:11
URL: http://svartsmurfen.blogspot.com
Postat av: Roger

Hahaha så jävla bra. Den här historian förtjänar en länkning. Så jag ger dig den även om den faktiskt KAN anses vara någon slags skev kontaktannons.

2009-10-19 @ 23:35:18
URL: http://rogersunpersonal.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0