Tedeschi the Adventurer

En av mina bästa vänner, Tedeschi, är i skrivande stund i sitt hemland Polen och härjar runt.

"Semester", "spa", "vila upp sig" eller vad han nu vill kalla det för. Semester från plugget på högskolan där hans första tenta sammanfattades med orden:

"Var det så lätt? Varför tentapluggade jag för?"

 

Detta behöver han alltså semester från efter blotta tre månaders skolgång och har just nu spenderat och spatserat runt i kolbrukets lovade land i hela två veckor. Som student. Spenderandes pengar som en Abramovitj.

 

Han loggar in på MSN då och då och berättar om sina senaste äventyr.

 

Har ni sett "Fear and Loathing in Las Vegas" med Johnny Depp?

I filmen spelar han den numera avlidne författaren Hunter S Thompson som bl a skrev för det amerikanska ungdoms- och rock´n´roll-magasinet "Rolling Stone". Förutom det skrev han boken som den ovan nämnda filmen baseras på. I den drar han till Las Vegas med en väska full med knark och testar allt och skriver om det.

 

Tedeschi är som Hunter S Thompson i den filmen. Fast i Tedeschis värld så har LSD och Las Vegas bytts ut mot kvinnor och Krakow.

 

Får tyvärr bara berätta en endaste anekdot mot att:
"...så får du en bonushistoria när jag kommer hem...hahahha, den är i gränszonen!"

 

Pfft?!? Deal.

Så, den barnvänliga:

 

Tedeschi:

"En tjej sa till mig häromdagen när jag satt vid en bar att jag var "vacker som en ros". Det var väldigt snällt sagt tills jag fick reda på att hon var en hora... då var det inte lika smickrande längre! Kände mig lika smutsig som Julia Roberts i Pretty Woman."

 

ColinZeal:
"Hur fick du veta att hon var en hora?"


Tedeschi:
"Jag började misstänka att hon var det när hon frågade om jag ville följa med henne hem och ha sex för pengar."

 

ColinZeal:
"Hahahahaa!!"


Och nä, han hade visst inte sex med henne. Tedeschis egna ord:

"Som jag sa till kvinnan som arbetade på ungdomsmottagningen: Jag kan inte förneka att jag aldrig har legat med en prostituerad, det är sällan jag frågar tjejer som jag träffar vad dom har för förflutet men jag kan säga att jag inte har betalat för sex."

 

Som jag sa idag på väg hem från jobbet:

"Man kan inte påstå att man levt och haft kul om man inte dör på en AIDS-klinik."



//ColinZeal


Kommentarer
Postat av: mikaela

haha jag vill se xD

2008-04-07 @ 21:18:18
URL: http://ke1a.webblogg.se
Postat av: Silja

Hellu!
Tänkte ge ifrån mig ett livstecken här. Har du hittat en annan rättstavningsslyna? Inte ett enda stavfel såg jag, vadan detta?
Idag ska jag ringa o få telefonen flyttad, så om nån vecka kan jag nås på den igen. Flyttar 1:a maj.
NÅH!
Nah hm nah hm.
Nah.

2008-04-09 @ 09:21:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0