Laszlo vs Turkey

Tyskland-Turkiet skulle börja en kvart senare när jag får följande sms från Laszlo:
"Jag och polaren dunkade precis in 10 lax på tyskarna. Hjärtstillestånd here we go!"

Om han bara visste. 1.40 gav en vinst för tyskarna. 4000kr som delas på två vid vinst.

Killen är tanig och kort så man undrar om han klarar av att "BU!" från en nittioårig tant. Tre folk-öl klarar han ju tydlgen inte av.

Matchen börjar med att Turkarna gör mål efter bara några minuter. Tyckte genast synd om stackaren.
Dock står det 1-1 vid halvtid och jag knappar iväg ett lätt hånfullt sms:
"Bra start för er! :P nu är det bara ett mål som saknas :P"

"Sch!" blir svaret.

SnyggMagnus messar mig efter att jag informerat om Laszlos självmordsförsök:
"Bra! Då vet man att man lever!"

Mitt svar:
"Han är ungrare så det ska han vara plågsamt medveten om redan som det är!"

I 86:e när Turkarna hämtat upp 2-1 till 2-2 kommer ett kortfattat sms från offret:
"Händer fan inte."
5000kr x2 flyger iväg vid det målet.

Dom returneras igen när "Laszlolånge" Phlippe Lahm gör 3-2 för germanerna.

Matchen slutar också så tack o lov.
Tack o lov? Turkarna är det mest osportsliga landslaget ever enligt mig. Först spottloskan mot Portugisen i första matchen detta EM. Sen målvaktens sänkning av Koller i sista gruppspelsmatchen . Lika med två matchers avstängning för idioten i slutskedet av matchen då dom trots allt ledde. (!!!) Han spelade inget mer under EM.

Sen får ingen någonsin glömma jätteskandalen för 2-3 år sen då det Österrikiska landslaget åkte på spö, bokstavligen, nere i Turkiet efter sista kvalmatchen. Det efter att Österrike gick till VM och Turkiet missade den.
Vilka as.

Efter matchens slut skrev jag till Laszlo:
"Kassaskåpssäker vinst för tyskarna!"

Svar:
"Lekande lätt! :) sju papp rikare. Fy fanaldrig mer"

Fjolla.

Nu hoppas vi alla på holländaren, och världens bästa tränare, Guus Hiddink och hans ryska landslag. Den killen lyckas vart han än tränar. Australien VM2006, Syd-Korea VM2002 och sen min favorit: holländska PSV i Champions League 2005. Båda matcherna i semifinalen där dom mötte Milan var helt otroliga. Amatörerna, jämfört med AC Milans killar, spelade ut sina motståndare i två raka matcher. Inga bollar rensades från straffområdet utan spelades lugnt och metodiskt ut med kortpassningsspel genom Milans zonmarkering. Inga jäkla långbollar a la Hansson/Mellberg i Lagerbäck osäkra landslag. Detta var fotbollsporr på hög nivå men Milan hade tur som vanligt. Eller tur? Dom hade väl Pippo eller något. Nu är det vinet som börjar ta över skrivandet här så jag rundar av med:

HEJA RYSSLAND!


Kommentarer
Postat av: Laszlo

Som sagt. Lekande lätt :)

2008-06-26 @ 20:39:07
URL: http://blog.laszlo.se
Postat av: Laszlo

Kan ju tillägga att jag inte var lika kaxig igår i 86:e minuten. Då grät jag som ett litet barn inombords.

2008-06-26 @ 20:41:11
URL: http://blog.laszlo.se
Postat av: Mimmi

Klart som fan jag pratar om satc! Läget med dig?

2008-06-26 @ 23:08:03
URL: http://mimmilinnea.blogg.se/
Postat av: Mimmi

Sådärja, nu har jag läst ikapp! Hade bara till november 2007 att ta igen, och med tanke på att jag skummar allt som handlar om trance och bögporr så gick det rätt fort trots allt. Såg till att bokmärka sidan ordentligt också så jag inte glömmer igen.

2008-06-27 @ 00:34:32
URL: http://mimmilinnea.blogg.se/
Postat av: ColinZeal

:O

Vad fan har du för problem med bögporr?

2008-06-28 @ 00:07:17
URL: http://www.colinzeal.se
Postat av: juLLLe

du niko... du cyklar lite på österrike i förra kvalet... schweiz va d faktiskt... ;)

2008-06-29 @ 15:03:21
Postat av: ColinZeal

Äh! Skitsamma. Samma skitspråk, samma bergskedja, samma turnering 2008. Catch my drift?

:P



Tänker inte ens dubbelkolla dina uppgifter, mr roboman

;)

2008-06-29 @ 15:05:56
URL: http://www.colinzeal.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0