Döden är här

Igår ringde det på telefonen. Numret var från Telemarketing.

"Hej! Jag ringer från Tele2 och söker den som är ansvarig i hushållet"
"A?"
"Du har idag Tele2 på mobilen och får jag fråga vilka du har på fasta telefonen?"
"Glocalnet."
"Ahaaa.. då betalar du XX kr per månad för telefonen.."
"A?"
"Med oss betalar du _bara_ XX kr om du väljer oss som förval på fasta telefonen."
"A?"
"Vad har du för förmåner med Glocalnet?"
"Man ringer gratis till andra nummer"
"Andra Glocalnet-kunder eller hur?"
"A."
"...så vad sägs om att byta till Tele2 så har du gratis samtal till alla fasta nummer i Sverige efter 18:00 och på helger och till alla Tele2-mobiler?"
"Nä."
"Varför vill du betala mer per månad?"
"Jag bryr mig inte just nu."
"Hahah ok, ha en fortsatt trevlig dag."

I won´t.

Ont i alla leder, näsan rinner, spottar slem, ingen aptit, jag är nära döden.
Det har t o m ringt på min dörr, mängder av en till trebenta hundvalpar som tyckt synd om mig.

Eller, så är det mer synd om mig än om den här hunden som blev överkörd och avhjälpt av en annan hund på en latinamerikansk motorväg:

 

Those dogs have nothing on me.

Själv stänger jag dörren och kurar ihop mig på hallmattan som en ostbåge och inväntar döden.
Det blir lättast för Politi att hämta mig ifall jag serverar mig på enklast sätt.

//ColinZeal

PS Helt seriöst så klarar jag inte av att se klippet en gång till. Djur som plågas klarar jag inte av att se öht.

Kommentarer
Postat av: Mimmi

HAH! Den där hunden är nekrofil, ser ju vem som helst att han först försöker sätta på den innan han släpar iväg den för lite privacy.

2008-12-11 @ 11:22:39
URL: http://mimmilinnea.blogg.se/
Postat av: christine

raring varför mar du sa daligt? var du bara grymt bakis el är det mer?

jag tycker verkligen din blogg är bra. puss o kram pa dig!

2008-12-12 @ 01:00:26
Postat av: ColinZeal

Chris:

Du tycker min blogg är bra för att du VET att jag skrivit ett inlägg om dig och jag kommer publicera den snart... ;)

2008-12-12 @ 21:19:44
URL: http://www.colinzeal.se
Postat av: Rikard

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=1298&a=863608



<3 södertälje

2008-12-14 @ 03:12:37
Postat av: ColinZeal

Rikard:

Det heter ju inte tokstan för ingenting...

2008-12-14 @ 20:59:42
URL: http://www.colinzeal.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0