Böglyft och Skämtstånd

Den galne nubiern på jobbet, som jag skrev om i maj 2006, skulle nog bli ett perfekt offer tänkte jag.


Detta då han:


1) ...är Afrikan

2) ...är Galen (han hotade mig helt oprovocerad och drack vatten direkt ur en bägare på en firmafest)

3) ...är över 50 år gammal.


Som fördomsfull finne kan jag tänka mig att han inte är helt härdad av allt det äckliga som finns i världen, och i min "Ipod Touch".


Tänker först och främst på bilden med lodisen som blir avsugen i baksätet av en bil. Först zoomar jag in så man ser lodisens ansikte, och visar upp den. Folk blir ju bra äcklade av bara ansiktet. Sen får offret dubbelklicka på bilden så den zoomas ut och avslöjar en snubbe som suger av den hemlöse.


Chocken blir en ännu större chock och jag skrattar alltid grymt mycket åt deras reaktioner. Alltid superroligt. Precis som i Italien förra hösten:


 


Den perfekta avrundningen efter det blir följande klassiker:


Gamlingar som myser

Efter att jag hade utsatt honom för det hade han verkligen ingen förståelse till varför man ville ha dom två bilderna i sin "Ipod Touch". I en mapp med ca 400st roliga/äckliga bilder? Allt från extremt roliga, dråpliga, häftiga eller bara riktigt sjuka bilder.

Det är inte så att jag bara hade dom två där.


Ingen förståelse alls.


Eller som någon kom till mig dagen efter:
"Kalle (Neger) kom fram till mig och ba: Den där Niko han måste vara jävla bög eller hur?"

Är det verkligen den slutsatsen man kan dra av dom bilderna?
"VA? Om jag nu vore bög, varför sparar jag på bilder på gamlingar och hemlösa som blir avsugna? Varför har jag inte istället bilder på unga snygga killar i min Ipod då?" undrade jag.

"Aaa jag vet?!?!?" får jag medhåll.


Vilket ironiskt nog leder till det senaste tillskottet i mappen "Roliga Bilder":


Böglyft och Skämtstånd

Sjukt bra bild.


Självklart har man den i sin Ipod så man kan visa upp den för folk.


Varför?


Because it´s funny and/or it rocks. Den där går som inte att förklara.

"Det är fan det roligaste jag sett på ett bra tag" som Mr T sa efter att noga ha studerat den i närmare en minut. Hela minuten med ett finurligt leende på läpparna.


Bilden ovan har introducerat två nya ord till det svenska språket. Jag tvivlar dock på att Horace Engdahl har alltför bråttom att få in det i svenska akademins ordlista.

Orden lyder såsom följer:


1) "Böglyft" - Själva definitionen lär ju vara självklar senast när man ser bilden. Två män, varav den ena lyfter den andra. Från den andras genitalia såklart. Samtidigt som han har en smått hypnotisk, en nästan nöjd, för nöjd, blick.

2) "Skämtstånd" - Stånd som man får av ickesexuella motiv. Som i bilden ovan. Trots cidern på det gräsliga vardagsrumsbordet bakom dom, så lär dom där två inte vara bögar. Eller, dom är inte det. Detta enligt det fantastiska detektivarbetet på Flashback.


Detta är tydligen två killar med nynazistiska kopplingar från västsverige om jag kommer ihåg rätt. Sebastian och... Uh. Läs tråden på Flashback istället. I skrivande stund "bara" 216 sidor med spekuleringar, info och bekräftelser. Länkar till bilddagböcker, flickvänner och t-shirtdesigns.


Damn, Kalle (Neger), han lär ju få vatten i sin kvarn om min (i hans mening) tveksamma läggning.


Helvete.


Kommentarer
Postat av: Agnes

Här har du länken till hans bilddagbok, där är både killarna med, fast mer påklädda ;)



http://gzuphoesdown1.bilddagboken.se/p/main.html

Och så kollar du på mars månad, där ser man båda =P

2008-08-26 @ 00:43:47
URL: http://anangelsdiary.blogg.se/livet
Postat av: Mimmi

Du borde länka till Flashback-tråden, den är sjukt rolig.

2008-08-26 @ 09:38:02
URL: http://mimmilinnea.blogg.se/
Postat av: Mimmi

Oj då, vad noggrannt jag läste, klart du gjort det :D

2008-08-26 @ 09:38:39
URL: http://mimmilinnea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0