Dagens Pruttis 16/11-07 - "Citron/APELSIN!"

Den numera Kåtingsklassiska "Överkast, UNDERKAST!" (klicka för att läsa den) har blivit en klassiker mellan mig och Mr T och vi blandar in den i arbetsdagen för att lätta upp stämningen. Den ena börjar helt oprovocerat med att säga:
"Överkast." varav den andra efter en tankestund snabbt kontrar med:
"UNDERKAST!" till vilket båda garvar mer än första gången vi hörde den.

Humor utvecklas också efter situationer. Som till exempel:

Till fredagsfikat hade något företag bjudit oss på frukttårta. Efter första rundan var prutt-prutt sugen på lite mer så han sträcker sig efter sista biten med apelsinskivor på:
"Jag tar väl resten trots att det är citron på." och rättar till sig med "...apelsin."

Mr T tittar på mig i smyg och säger:
"Citron... Apelsin!" till vilket alla förutom pruttis börjar skratta.
"Vadå?" frågar han förvirrat och fortsätter med: "...är det nån fel på tårtbiten eller?"
Detta får oss att skratta ännu mer och jag noterar hur Robotnik drämmer till handflatan på bordet och skrattar till hårt.
"Vadååå??!?!" hör vi en fråga och ser hur Prutt-prutt snurrar på sin tallrik för att ockulärbesikta sin tårtbit.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0