Dagens Pruttis, "Knepiga filmtitlar"

(I måndags)
Jag och Robotnik står och idlar när Pruttis joinar oss och öppnar den berömda käften:
"Såg den här filmen i helgen.. Öööh.. vad hette den?" frågar han osäkert.
Vi tittar på honom och väntar på svar.
"Pats he-" försöker han med.
"Va?"
"De Pats Head" nånting tror jag.." chansar han.
"Vafan är det för nåt?"
"Vafan? Den med DiCaprio och Matt Damon."
"Aaa.. The Departed!" säger jag samtidigt som Robotnik håller med med sitt "Aaaaaa..." och sänker ner huvudet i korsordet som ligger framför han.
"De Pats Head?" frågar jag och garvar..
"Aaaa.. men det var inte lika roligt som när-" börjar Robotnik och genast hoppar vi till just det tillfället:

(December 2006)
Vi sitter och äter lunch när Pruttis öppnar käften:
"Robotnik, vad hette den där filmen som vi pratade om i morse?"
"Jaaa.. vad hette den?" svarar han och Pruttis vänder blicken mot mig istället:
"..den där filmen av Mel Gibson?"

Måste vara "Apocalypto" tänkte jag men avslöjar inget. Istället drar jag ut på det:
"Vad handlar den om?"
"Aaa.. den handlar om såhär urfolket i mexikanska jungeln.." börjar han förklara och viftar med händerna: "...såhär när dom utvecklas o sådär.. Ska vara jääävligt realistisk."

"Apocalypto" svarar jag och hör hans entusiastiska:
"Ja! Vad sa du den hette?"
"Apocalypto."
Han blick blir tom när han koncentrerar sig för att uttala filmens titel:
"Appp..." pausar han och avslutar slutligen med: "-pollocalyto."

Robotnik exploderar i ett skitigt garv och jag bara suckar.

Kommentarer
Postat av: Maria

Å, varför hemlighåller du din IDOLkarriär från bloggen??!
http://www.imdb.com/name/nm1474484/

;-)

2007-03-03 @ 00:38:48
Postat av: Maria

Å, varför hemlighåller du din IDOLkarriär från bloggen??!
http://www.imdb.com/name/nm1474484/

;-)

2007-03-03 @ 00:39:04
Postat av: ColinZeal

Ehm.. för att.. Det ÄR ju min karriär. Kan inte gå o förstöra den bara för att kunna skriva nåt på en blogg..

Och varför går man och söker på mitt namn på imdb?
;)

2007-03-03 @ 22:44:27
URL: http://www.colinzeal.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0