Robotnik the Humorist

Satt efter lunchen för några veckor sen och försökte undvika arbete i bästa mån det gick. Robotnik ställde sig bredvid mig och vi pladdrade på om nånting viktigt/oviktigt.


En lastbilschaufför avbröt oss ur bakhåll och frågade mig:
”Har du truckkörkort?”
”Nä-” ljög jag.
Jag visste att följdfrågan efter ett positivt svar skulle vara:
”Kan du flytta trucken?” alternativt
”Kan du flytta en pall åt mig?” så jag la till
”-jag har kört sönder så mycket grejer så jag får inte köra truck längre”.


Ljug förstås, till en viss del.


Relativt nöjd över mitt svar ställer han samma fråga (”Har du truckkörkort?”) till Robotnik som blir så ställd över att jag så snyggt bollat över ansvaret till honom.

Han svarar:
”Jaa, näää, jjjjjag-vet-inte-var-den-är.”


Direkt efter det ler han och drar till med:

”Jaja!”

...och traskar iväg för att hjälpa chauffören. Själv vek jag ihop av skratt åt hans svar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0