Guldstriden i Allsvenskan 2006

Idag avgjordes guldstriden i Allsvenskan. Mitt kära Djurgården hade ingen chans på guld efter en riktigt urusel säsong. Och för att strö salt över såret så var det så att våra värsta rivaler, AIK, kunde vinna guld istället för oss.
För att detta skulle hända så skulle dom behöva vinna hemma mot Malmö FF vilket inte var helt omöjligt. AIK har varit helt omöjliga att slå på deras hemmaplan. 
 
Elfsborgs IF var det andra laget som kunde vinna guld. Inför sista omgång så ledde dom före AIK med en poäng. Så ifall AIK vinner sin match samtidigt som Elfsborg spelar högst oavgjort mot Djurgården så går AIK om Elfsborg och vinner guld.
 

Detta är bland det absolut värsta som kan hända en Djurgårdare. 

Så, matcherna som spelas samtidigt, börjar. AIK tar ledningen direkt med 1-0 och har guldet för tillfället. Djurgården spelar bra och har någon chans här och där tills ett väldigt taggat Elfsborg gör ett mål i ett snyggt anfall. Sen dör matchen helt.
 
1-0 till Elfsborg och dom har guldet men det är fortfarande mycket kvar av matchen.
Man kan höra i TV hur Djurgårdsklacken nere i Borås överröstar Borås Arena med ”Ingen SM-guld för AIK…” (Glennmelodin) och livet leker för tillfället. Det skulle kunna bli en jävligt lugn arbetsplats ett år framåt då chefen inte har nåt att komma med.


Den idioten, han är en äcklig gnagare och står i klacken på Norra läktaren på Råttsunda (Råsunda, AIK Solnas hemma arena) med sjutusen andra äckliga råttor (”Råttor” = Anhängare av föreningen AIK Solna) i matchen mot Malmö FF.
Han verkar ju onekligen skita i matchen och tillbringar mestadels av tiden med att messa och håna mig om att vi lägger oss och vi har ingen heder då vi inte kämpar mot Elfsborg.

”Det finns ingen som helst heder i er ap jävlar! Så lågt att bara ställa in skorna! Kommer alltid att hata! Apor!”
Med apa så syftar alla på att Skansen ligger på Djurgården, och alla Djurgårdare skulle vara apor.
Ännu ett mess:
”Vi vinner och vi har hedern i behåll! Ap Jävel!”
Osv osv.
Schyssta särskrivningar precis överallt. Men man kan ju inte kräva alltför mycket av en råtta.
 
Vid halvtid får jag ännu ett sms:
 
”Står det 1-1 svara!”
Antar att den illiteräre rodenten menade meningen som en fråga och tänkte svara men hann inte då han ringde upp: 
 ”STÅR DET 1-1?!?“ skrek han i örat på mig. Om det stämde så skulle Djurgården för tillfället ha satt AIK på guldsits.
”Nej. 1-0.”
”FAAAAAN! DET VAR NÅGON JÄVLA IDIOT SOM SKREK DET OCH HELA ÖSTRA JUBLADE!” skrek han för att sen direkt lägga på.
 
Måste vara någon Djurgårdsapa som smitit in på Råttsunda och bjudit på lite humor tänkte jag.


Bitter över den urusla säsongen vi haft så tyckte jag det var en bra idé att jävlas med min chef och hans gnagarposse på liknande sätt. Så tio minuter in i andra halvleken skickade jag:
”1-1. Sjölund.”
 
Svaret kom direkt.
”Du ljuger apa.”
 
Taskigt att ljuga sådär tänkte jag så jag avslöjade mig själv:
”Skoja.”
 
Fick bara:
”Jag kommer att döda dig”


Och ett till efteråt:
”Du fick halva norra att jubla! Idiot!”


Skrattade högt när jag läste det sista vid vetskapen att jag lyckades jävlas med några tusen av mina ärkerivaler. Taskigt, jo, men det har dom förtjänat.
Råttjävlar.



Detta uppskattades också på Svenskafans Djurgårdenforum:
 
”.info.”:
Hahahahaha
 
”Prills”:
haha skön!! nästan så man vill göra likadant!!
 
”Lauritzen”:
ColinZ: Underbart. :)
 
”Ed Heat”:
VÄRLDSKLASS



*Stolt Apa*
AIK krossade Malmö FF hemma med 3-0. Djurgården fick inte straff tilldelat till sig efter att en Elfsborgare tog på bollen med handen inne i straffområdet i slutminuten av matchen. Kommer inte heller ihåg att för många Djurgårdare protesterade så mycket åt det.
Inte jag heller.


Guld till Elfsborg, eller ännu viktigare, Ingen Guld till AIK Solna.


11-10 i guldstriden fortfarande, fördel Djurgården.
Vi är större, vi är bättre.


//ColinZeal



PS Grattis Borås, EllosLinda och Elfsborg IF.

PPS Sköna kommentarer från forumet:
"Den största humorn hade varit ifall vi fått straffen och Jonson kliver fram, ställt sig på alla fyra, krupit fram en meter och nickat till bollen."
(citat "dollet")

"Hopppas på bilder av gråtande barn i aik-halsdukar i sportsändingarna ikväll."
(citat "Centrocampista")

"Underbar dag idag! Tack DIF - på nåt vis känns Aik som det nya Bajen (Bajen är Sveriges loserförening. "Bajen kan inte vinna" som det sjungs - ColinZeal). De får liksom aldrig glädja sig:
2001 De får se Bajan ta guld, vi kommer tvåa.
2002 De får förmånen att se oss ta guld. Och dessutom får de stryk i cupfinalen en vecka senare.
2003 De får återigen förmånen att se oss ta guld.
2004 Då hjälps hela föreningen åt för att sparka ned laget i superettan. Som grädde på moset får de se oss ta cupguld.
2005 De får för tredje gången på fyra år förmånen att se oss ta guld. Dessutom kryddas det med ännu ett cupguld.
2006 Då når de nästan fram men återigen är det vi som bestämmer deras sorgliga öde."

(Poe)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Haha, hade det blivit straff o givet scenario enligt ovan hade nog till o med jag börjat kolla på fotboll.. Förresten så är jag också djurgårdare ;)

2006-11-05 @ 21:50:00
Postat av: Johanna

Fan är så sliten att jag missade skriva mig själv som avsändare..=S

2006-11-05 @ 21:50:39
Postat av: Anonym

Tack Colin! Ska aldrig glömma denna dagen, eller dig :D

2006-11-05 @ 22:58:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0