Lördags(morgon)Rock

1) ”Numero”
Norrmannen kommer in på kontoret på måndag morgon. Vänder mig mot han och frågar:
”Favvosiffra?”
”Min? Ääää… 69!” svarar han som den gamle ludne reseledaren han är.
”8500!” svarar jag snabbt tillbaka.
”Hähähähähä!” garvar han på norska.
 



2) ”En gång till”
Silja, du MÅSTE med!!
 



3) ”Vafan?”
Bosse kommer in i trapphuset vid 0820 lördag morgon och går upp sina fem trappsteg eller vad det kan vara. Det är fel trappuppgång för honom då han bor i B. Jag bor i A. Samtidigt kommer jag ner från mitt håll. Han ser mig och börjar garva. Som fan.
Jag är barfota, och bär endast en morgonrock. Med lite halvslapp morgonstånd.
”Direkt när katten är ute!” börjar han o skrattar.
 
Här bryter vi tycker jag, ”Vad fan är det som händer?” kanske du som läsare tänker just nu? Ja, vi tar det från början då:
 
Kvällen innan somnade jag vid 0230 efter en pinsam kväll på standupstället ”Norra Brunn” i sthlm. Företaget var där och svinade i sann lageranda. Kalle Neger (ca 50år) började kvällen med att kasta brödbitar på allt och alla. Sen knatar han över till mig och ställer sig på andra sidan bordet skrikandes galna ord i fejset på mig. Nubier som han är så är det lite svårt att förstå allt han gapar om men vad jag förstod var att han lättade på trycket. Efter det greppar han vattenbägaren som vi har vid vår del av bordet och halsar ur det som en ociviliserad vilde. Hälften av vattnet rinner på säsongaren som den galne afrikanen sträcker sig över. Hans bratskjorta blir något blöt av vattenfallet.
Själv försöker jag hålla mig lugn, Idi Amin var också nubier.
http://www.sourze.se/default.asp?itemId=10311669
 

En timma efter att jag somnat på natten får jag ett ryck och ställer mig upp bredvid sängen. Kissnödig å helvete! Klär på mig morgonrocken så jag inte är helt naken, greppar med mig det mest nödvändiga, i det här fallet mobilen och världens bästa fotbollsmagasin, ”OFFSIDE” (nummer 4, 2006)

Öppnar dörren och kliver in.
Slår igen dörren och först då vaknar jag tillräckligt mycket från sovstadiet för att tänka:
”Vad fan gör jag i trapphuset? Jag skulle ju fan på toaletten? Är jag full eller?”
 
Dum fråga att besvara tänkte jag och kände den välkända kalla vågen svepa genom min kropp när jag insåg att mina nycklar är kvar i lägenheten.
 
F Word! …och då menar jag inte Felschenkirscher.
 
”Hur tog du dig in då?” frågade chefen på måndagen därpå när jag berättade allt det här.
”I didn´t. Så nu är jag bostadslös” tänkte jag svara.

Seriöst?
 
Är det ett så pass katastrofalt problem om man låser sig ute? Jävlar. Framtida db-materialet Soony ställde en lite mer korkad fråga på ICQ när jag berättade om grejen för henne:
”men what the fuck... fick du komma in igen eller var det kört?”
”Jag skriver det här från min laptop ute på gatan” svarade jag.
Seriöst, vad är det för fel på folk? Har dom slutat tänka hela bunten? Kört? Suuuure.
 
Men åter till ämnet. Att låsa sig ute då. Det har hänt några/(väldigt)många gånger.
Första gången kostade det runt 300kr. Efter det tänkte jag att den här jävla ovanan kan ju bli riktigt dyr i längden om det fortsätter. Så nästa gång gick jag och lånade en stege från brandstationen bredvid. Klev in i min lägenhet som en äkta balt (inbrottstjuvar hela bunten) genom ett öppet fönster och återlämnade sedan inbrottsapparaturen tillbaka till dom vältränade och sexiga.
 
Sen har det hänt flera gånger då man lämnat lägenheten utan nyckel. Dörren går i baklås. Tycker inte om det. Borde kanske fixa ett sånt därt lås som man bli tvungen att låsa utifrån. A, nä, kanske onödigt. Har ju som inte tänkt låsa mig ute några fler gånger.
 

Så.. Står i trappen och tänker att ”OFFSIDE behöver jag ju inte just nu” så jag trycker in den genom brevinkastet.
 
Och eftersom det är min tur att ha trappstädning den helgen så tänkte jag att jag får uträtta mina urinala behov utomhus.
 
Så jag stegar ut i natten. I min morgonrock. Känner mig ensammast i världen. Kollar först åt höger o sen vänster så ingen ser mig. Perfekt! Knatar ut och möts av den kalla blöta marken under mina bara fötter. Smyger (som för att inte väcka någon?) ut på baksidan med lätta steg, ställer mig vid hörnet av huset och halar fram den. Det finns väldigt få känslor som är så sköna som den när man som pissnödig får lätta på trycket.

Börjar knata tillbaka o då möter jag självklart folk som är på väg hem från krogen.
Tjejen i sällskapet:
”Det där ser kallt ut...”
”Ääääh, sommarhalvår!” huttrar jag tillbaka.
En snaggad finne i morgonrock, barfota, ute vid 0330?!?! Whatteheck?  Dom ville tydligen inte veta då dom inte frågade.
Ska väl kanske tillägga att hon såg att jag var barfota… det var inte det att min morgonrock skulle ha vajat som en mantel i vinden.
 
Går tillbaka in i trappen, ringer Bosse som är en av dom som har huvudnyckel så han kan släppa in mig. Han börjar bli rutinerad på det han.
Nyvaken svarar han att han ”är i Gustavsberg.”
”Är det en stad någonstans eller sitter han på muggen?” tänker jag i fyllan.
 
Knatar högst upp. Vi har tre våningar med lägenheter och den fjärde är vinden. Däruppe satte jag mig på det något svala golvet framför dörren till vinden av någon anledning och tänkte slagga över natten.
Men innan insomnandet testar jag ringa Svenne på hans mobiler. Svarar inte. Helvete.
Sen fortsätter jag terrorringa hem till honom istället.
Hör hur det ringer våningen under. Ringer upp en andra gång. En tredje gång. Sen svarar hans relativt nyinflyttade (?) hona.

Skit också!

Hon låter extremt nyvaken och ger mig efter en förklaring en nyckelknippa som visar sig bara innehålla nycklar som inte passar mitt lås.
”Du får sova på soffan.” säger hon när jag återigen står vid deras dörr.

Tacktacktacktack!
 
Väl liggandes på soffan oroade jag mig inte ett dugg för hur det kunde se ut för grannarna när jag i morgonrock kliver ut i trapphuset ur lägenheten på morgonen, lite småtrött sådär. Nä, inte alls. Istället oroade jag mig för att sova på rygg. Tänk om man vaknar upp utvilad på soffan, liggandes på rygg med ett praktmorgonstånd? Och hon står bredvid och tittar på mig med en äcklad min och är redo att utmåla mig som en avancerad mytomanflasher?
Såg till att somna på mage. Med morgonståndskuken pressad mot hans soffkudde.
 
Ok, den pressades mot kudden inifrån morgonrocken men ändå. Jag har ollat hans kudde. Typ. Revirpoäng för den morgonen.

Senare på eftermiddagen väcker Bosse mig och vi pratar lite skit tills han äntligen säger det han ringde för:
”Du? Glöm inte att hämta dina fillingar innan Svenne kommer hem!” och avlossar sitt skitiga skratt.

En idé att slippa såna här fadäser vore att operera till en ficka vid röven. En ficka av min egen hud, i perfekt storlek så min hemnyckel får plats där. Alldeles precis vid röven. Kan iofs bli lite svårt att sitta avslappnat men man kanske vänjer sig? Om inte fickan är tillräckligt tajt så kanske man kan ha en säkerhetsnål som ett lås eller nåt?
 
Hmmm.. Får fundera lite mer på det ifall jag kommer på några andra bättre alternativ innan jag tar några beslut.




4) ”Chuck”
Chuck Norris, ”Walker, Texas Ranger” är världens bäste och hårdaste, åtminstone för den ironiska generationen.
Därför är följande facts helt enormt roliga:

* Chuck Norris has two speeds. Walk and Kill.
* Chuck Norris counted to infinity – twice
* Chuck Norris doesn't read books. He stares them down until he gets the information he wants
* Chuck Norris’ house has no doors, only walls that he walks through.
* Chuck Norris can divide by zero.
* When Chuck Norris talks, everybody listens. And dies.
* Wilt Chamberlain claims to have slept with more than 20,000 women in his lifetime. Chuck Norris calls this "a slow Tuesday."
* When you're Chuck Norris, anything + anything is equal to 1. One roundhouse kick to the face.
* On his birthday, Chuck Norris randomly selects one lucky child to be thrown into the sun.
* It takes Chuck Norris 20 minutes to watch 60 Minutes.
* It takes 14 puppeteers to make Chuck Norris smile, but only 2 to make him destroy an orphanage.
* Chuck Norris can do a roundhouse kick faster than the speed of light. This means that if you turn on a light switch, you will be dead before the light bulb turns on.
* Chuck Norris knows the last digit of pi.

A, jag måste sluta. Det är för jävla många!
Dom övre och många många fler på http://www.chucknorrisfacts.com
Läs o njut!




5) ”Men snälla,”
Silja, du MÅSTE med!! Vad behöver jag göra för att övertala dig?




6) ”Lordi”
På eftermiddagen samma dag som morgonrockslördagen, gick jag in på unibet.com och spanade in vad dom finska chockmosterrockarna Lordi hade för odds vid en eventuell vinst.
8,5 gånger satsade pengar var bättre än Ladbrokes 7,5. .
 
Det är inte varje dag man får en idé att satsa 1000kr på att Finland ska vinna Schlager-EM men det här kändes som en sån dag. Jag tänkte innan jag satsade att ”tänk om man ska satsa mer än det vanliga, alltså 200kr? Vad har jag råd att förlora? 500? 1000? Tusen får det bli.”
Alltså hela fem ggr mer än vad jag brukar satsa.
 
Så därför bromsade jag snabbt vid det första fyrsiffriga beloppet jag kunde komma på.

Men såhär i efterhand har man tänkt mer på det, hur mycket hade jag haft råd att förlora EGENTLIGEN? Med tanke på att VM i fotboll närmar sig och jag ska dit o leva i minst två veckor.. och köpa biljetter för 4 lax st, billig öl, billig bratwurst och knackwurst osv …
Efter att ha räknat lite på det så jag kom fram till att jag hade haft råd att förlora 3000 kr.
 
Eventuell vinstsumma hade då varit… 25500kr.

Kontentan av det hela är följande: Även om Finland vinner Schlager-EM för första gången på 40 år, efter att ha blivit sist flest ggr, efter att ha fått flest nollor någonsin, så står man där som en förlorare.

Stod o jobbade på måndagen när jag hörde ”Börn på bryten” gapa till mig:
”Fan är du galen som satsar pengar på att Finland ska vinna schlagerfestivalen!!!”
”Ja? Jag har satsat tusen spänn på dom sen –91!” svarar jag käckt tillbaka och får garv tillbaka. Inte sant såklart. Man är väl inte dum i huvudet heller?
 
Satte mig i min truck och närmade mig honom när jag skulle förbi hans arbetsstation.
”HE´BÖRN!” skrek jag högt som hälsning till honom precis som om jag hade cerebral pares. Det har jag gjort nu i 2-3 månader. Riktigt riktigt riktigt kul.
”heeeeej…” hör jag honom svara tröttsamt.
”HEDÅ´BÖRN!” skriker jag högt när jag passerat honom i full fart.
”heej dåååååå..” hör jag hans röst försvinna nånstans bakom mig.

”Går rykten om att du vunnit 8500kr på Lordi i helgen” frågade någon annan på lagret.
”Japp, Unibet” svarade jag. Lite småchockad över hur fort skvallret flyger på stället.
”Hur mycket kostar det att få ut dom pengarna?” frågade personen.
Typiskt att försöka hitta nånting negativt i allt man lyckas med. Snark.
”3-5 bankdagar.” svarade jag.
In your face bitch.
”Behöver man skatta för dom?” frågade en annan på bion.
Who cares?
Jävla Neggopeople.
 



//ColinZeal
 


PS
Silja, Please?
 
PPS
Förlåt alla balter, det var inte meningen att hänga ut er alla som inbrottstjuvar. Menar förstås polacker

Kommentarer
Postat av: Silja

Men JA för FAN! ;)

Rolig db :) Ser några bokstäver som inte ska vara där bara.
Varför lät du mig inte läsa igenom först? Eller har dina andra korrekturläsare inte gjort ett bra jobb?

2006-05-23 @ 21:23:44
Postat av: ColinZeal

Tack. Och vadå? Skulle du med? ;)

Nä, ingen av mina korrekturläsarbitches var tillgängliga. Gick t o m så långt så jag ringde dig. Dom andra ringde jag inte.

You know the drill, ICQ. Hit me.

2006-05-24 @ 06:22:10
Postat av: HeartQuake_

Skojigaste hittills!
Jag har roat mig kungligt på din bekostnad..trots att jag önskar att jag också satt tusen på mina älskade monster-Lordis..

Hard rock hallelujah!

2006-05-28 @ 14:48:21
Postat av: Julle

du borde ollat kudden ordentligt... bara för att han inte svarade i telefon ;)

2011-04-04 @ 22:20:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0