Lämnat Bremen, på väg mot Köln.

Vad ÄR det för dag idag?

Dagarna flyter ihop på sådär plasmaaktigt på en campingsemester.

"Idag är det fredag, då kan man dricka öl!" konstaterade semesterfirande Laa-hur-sch lätt ironiskt några dagar sen så åtminstone då hade vi relativ koll på dagarna. Nu har han och Bajaren åkt hem så det är bara dom tre musketörerna kvar.

Har inte hunnit skriva mycket mer än synopsis på mina dagar här nere och framför allt kvällar och nätter. Och i några fall, sent in på morgnarna. Framför allt när det gäller Hamburg och Berlin.
Sköna personligheter som Mackan, Dik-Jimmy, Oona Berlin och Julia Hamburg.
"Du borde fan ha deras hemstäder efter deras namn i mobilen så du inte blandar ihop dom." slängde SnyggMagnus fram som förslag.

Done and Done!

Tvp av mina mest trogna läsare, MuuPannKakan och Zafirah, har sagt att jag har "ett intressant liv".
Well stupid, det stämmer tamefan inte. Jag jobbar och jobbar och sen sover jag för att vila upp mig. När jag är vaken resten av tiden och vid enstaka tillfällen lämnar lägenheten, då kanske hinner det hända något.

Dom tillfällena skriver jag om.

Under den här resans gång uppskattar jag att jag har en normal årsproduktion att skriva om. Det kommer bli många långa bloggar om precis så sjuka saker som ni vant er vid att läsa om.

Inte så mycket om fotboll dock men den finns i bakgrunden såklart. Eller "Thankfully!!" kanske zafirah och cosnus tänker?

Mmm.

En kortis om igår:
Vi parkerar husbilen mitt i Bremen och Kungen drar fram sin mobil för att ringa Mellberg ifall han har tid för en snabbfika med oss. När han sitter och pladdrar väder så ser jag en riktigt bögsnygg tysk avslappnat på en futuristiskt ful cykel korsa vårt synfält tio meter bort.

”Fan vad han liknar Mellberg” tänker jag och undrar om det inte var han?
Nä, varför skulle det vara han? Dom är väl bara på hotellet och slappar för att slippa folksamlingar osv.
Kungen lägger på efter någon minut och då känner jag att det är lika bra att ställa den dumma frågan:
”Mellberg var inte möjligtvis ute och cyklade när du pratade med honom?”
”Ja det var han.”

!!!

Dagen efter, idag söndag, var vi och försökte glutta lite på den sista träningen innan Englandsmatchen. På väg därifrån korsar vi en gata då en bil nitar precis framför Kungen som drog oss. Vänder blicken mot bilen och på passagerarsätet ser man Henke Larsson känna igen Kungen och garvandes hytta Ajabaja med fingret mot han. Själv står jag och SnyggMagnus gapandes vid korsningen när bilen fortsätter iväg.

På väg mot Köln i skrivande stund och dom svenskar man pratat med senaste dygnet har rapporterat att det finns ca 300 000 engelsmän i den staden och städerna omkring den. Detta sen en vecka tillbaka. Dom väntar bara på matchen mellan Sverige och England. Allt tänkbart är uppbokat och gapande engelsmän ligger i dike och på trottoar. Så om jag inte överlever så har jag en sista hälsning till er alla. Speciellt er som garvar högt åt mina bloggar.

Love you, it´s all been worth it.

//Niko (ColinZeal)

Kommentarer
Postat av: Johanna

Ska börja med att bara försöka posta ett inlägg nu =) Härligt att du håller oss uppdaterade om ditt liv, o jag blir såå glad när jag blir omnämnd som en av dina trognaste läsare =) Väntar med spänning på fortsättningen, hälsa Mellberg ;) Puss o kram Johanna - muupannkakan

2006-06-19 @ 22:00:09
Postat av: Tesse

Stopp och belägg honungsskägg! Kommer din england-sverige biljett ursprungligen från hedman? (läste ditt gamla inlägg)I die! Nikolainen, det ÄR faktiskt inte okej längre... ;) Hur tror du att det går ikväll då? Kram hej

2006-06-20 @ 11:09:33
Postat av: ColinZeal

Tror vi går vidare. Högst oavgjort. Annars dör vi alla här nere. ;)

(yup, hedman. ;))

2006-06-20 @ 13:45:08
Postat av: E.

haha vill du veta en sak? Jag blir glad när jag ser mitt namn i din blogg, känner mig som en k-kändis. Vilket innebär att jag är värre än alla b-kändisar men whatever, har börjat dricka lite och är för glad för o bry mig, kom ju åt datorn igen:P

2006-06-30 @ 20:32:13
URL: http://www.panthern.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0