Grande Complicitato.

Vänder mig mot norrbaggen och konstaterar:


”Du? Jag har lite definitionssvårigheter.”

”Jasså?” frågar han ointresserat.
”Jag ska träffa en tjej på lördag och vet inte riktigt om det är en dejt.”

”Jasså?” frågar han samtidigt som intresseflaggan sakta hissas högre upp i tomrummet mellan öronen på honom.
”Ja, vi ska ut o ta nån öl och sen ska vi se film hemma hos mig.”
”Det är en dejt.” säger han bestämt.

”Jag har känt henne sen hon var 8 år gammal.”

”Nä de e ingen dejt.” ändrar han sig bestämt.

”Jag pullade henne till orgasm förra hösten.”

”Nä det är en dejt.” fastslår han bestämt.

 

Är det?

 

Problemet är hur jag kommer ur det utan att sumpa den chansen för jag vill hellre träffa en annan tjej, helst på samma lördag. Och detta trots att jag inte vill ha en tjej just nu.

 

Komplicerat? Inte aaaaaalls. Fifan hur enkelt som helst ju. Låt mig slippa.


Kommentarer
Postat av: Erica

hahaha sluta gnäll du, dater gillar vi! Men om det är samme tjej som du berättat om... ka du på date med henne?! Antar förresten att det är samma, hur många andra har du fingrat på...?
Träffa den andra (som du snart ska få berätta om) på fredagen så är allt löst.
Söndagen blir promenad och snack med mig, ba så ru väät:P

2006-12-05 @ 19:02:13
Postat av: Laszlo

äh, skit i blanka fan om det i ordets rätta bemärkelse är en date eller inte..."Date" är bara ett av jänkarnas femton miljarder påfund. Ta med henne ut, var en man och behandla henne som den kvinna hon är - öppna dörrar, dra ut stolar och hela den karusellen (men fjäska inte), och ta kvällen dit du vill ha den. Led henne, men pusha inte. Sen om ni väljer att kalla det date eller inte är bara av akademisk karraktär...

2006-12-17 @ 15:19:30
URL: http://blog.laszlo.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0