Betapet och Temptation

Vi var på väg tillbaka till jobbet från restaurangen vi äter på varje dag.


”Spelade Betapet på nätet igår mot en av mina läsare…” säger jag till chefen och tänkte direkt att det var lika bra att klargöra vad det handlade om:
”Du vet, Alfapet fast på nätet?”


Han bara stirrar på mig.


”Alfapet på nätet?” säger jag igen spetsad med min bästa pedagogik och räknar iskallt med att han förstår.
”Spelade två matcher och fick in ordet ”OLLON” en gång som gav mig 42 poäng. Huuur nöjd som helst! Moralisk segrare i båda matcherna enligt mig då jag fick in det ordet” säger jag och ler brett.


Han stirrar fortfarande på mig utan att säga ett ord.


”Vafan? Har du aldrig hört talas om Alfapet?” frågar jag frustrerad och fortsätter min ofrivilliga monolog: ”Man har en bricka med massa rutor och vissa av dom har rutor som ger 2 eller 3 ggr per ord eller bokstav. Alla bokstäver har olika värden och ordet OLLON gav mig allt som allt, 42 poäng!”


Han ryckte på axlarna.


”Din illitterära bonnjävel” konstaterar jag högt och fortsätter med:
”Sen hade jag också bokstäverna D E T I R L G ett tag. Det hade blivit skitbra om man bara hade fått in den.”


Tystnad.


”Tidelag?” avslöjar jag för han.
”Ja!” vaknar fårfarmaren till liv och skrattar. ”Det är fortfarande inte förbjudet i Sverige!” gapar han så alla hör. Sen slänger idioten ur sig:
”Man kanske skulle passa på..” och tittar på mig med en menande blick och garvar.


Skakade huvudet åt fanskapet och då föll allt på plats!

En fiktionell teasertrailer till en redan existerande filmtitel.


Tänk er:

Svart ruta till lugn ödesmättad musik ur mästerverket Psycho:



Bilden tonar upp och vi ser chefens HUS på en kulle sent på en snöig vinterkväll. Det är MÖRKT ute men vi ser att det väller ut lite RÖK ur skorstenen och vi hör lite ITALODISCO  inifrån huset. Ytterdörren öppnas och vi ser en siluett av en man kliva ut. Han stänger dörren efter sig och går lugnt nerför backen med knorrande snö under stövlarna med riktning LADAN.

NÄRBILD på hur mannen (Vi ser midja till övre arm) sakta sträcker handen mot ladugårdsdörren, tar tag i handtaget, och öppnar försiktigt.


SVART RUTA och filmens TITEL tonar upp på rutan med vit text:




NÄR LAMMEN TYSTNAR

 

(tona ut)

(tona in)

JULEN 2007


Slut Teaser.



Ungefär så funkar min hjärna.


?


//ColinZeal


PS
Ser att min Betapet-hona är offline just nu och jag är så jävla sugen. Någon som är sugen på att lira Betapet mot mig (när jag väl hinner)?
Registrera dig på http://www.betapet.se/ och lägg till mig på MSN


Kommentarer
Postat av: Mimmi

Oh, jag har en så bra och passande bild som en kompis photoshopat ihop på fyllan för ett par veckor sen.Det var så klart roligast då i stundens hetta, men jag fnissar fortfarande förtjust åt den. En "legalize it"-t-shirt med bladet utbytt mot gotlands vapen! Tjusigt värre, en sån borde du trycka upp o ge din chef. Fast det är ju iofs som sagt lagligt redan. Denna är nice också: http://www.youtube.com/watch?v=b3aRebr75fg

2006-12-28 @ 19:19:56
Postat av: Chloride

Ollon var bra, men jag fick in ROCKA och BAJS i samma slag en gång. Minns inte hur många poäng, men definitivt för lite...

2006-12-28 @ 19:29:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0